20 June 2010

Kisahku: semalam dan hari ini....

Semalam, salesman call bagitau loan dah lulus, Alhamdulillah... Bermakna, InsyaAllah dalam minggu depan, dapat la korang tengok 'kekasih baru' aku yang comel lote. Aku pun dah tak tahan pergi balik kerja ngan motosikal dengan keadaan cuaca yang panas ni, bahaya plak tu, jalan makin sibuk sekarang.

Hopefully, everything will be settled by this week. Tunggu aku nak spot-check dulu kot-kot dah 'pecah dara'. Mana bleh nak accept terus, kang dapat je nanti, calar sana ini, engine bocor bla bla bla... Aku dah puas hati, baru register ngan JPJ. Aku dah wishlist 3 nombor pendaftaran. Harap-harap dapatlah nombor yang aku nak tu.

Petang semalam, kakak aku call beritahu ibu aku jatuh/rebah semasa berjalan dan tak boleh bangun. So, aku terus pergi ke bahagian kecemasan di Hospital Kemaman. Tunggu dalam 5 minit, kakak aku pun sampai bawak ibu aku.

Bosan betul dengan hospital kerajaan ni, warga emas pun dilayan seperti biasa. Untuk makluman, ibu aku berumur 73 tahun. Sejam jugaklah menunggu. Pastu baru boleh masuk dalam. Then, doktor suruh pergi x-ray. Resultnya, memang ada macam kesan keretakkan or reput tapi kesan lama. Mungkin sebab terjatuh tu sakit balik. Mula-mula doktor nak warded kan ibu aku tapi takde orang plak nak jaga kat wad sebab sekolah pun dah nak start semula. So, ambik keputusan bawak balik rumah je laa....

Hari ini, aku terpaksa mengular kejap pergi hospital lagi untuk dapatkan ubat sebab semalam farmasi hospital tutup. Pastu terus ke rumah ibu aku untuk tengok keadaan. Still lemah, takleh bangun. Solat pun sambil baring. Aku ingat malam ni nak cari tukang urut kalau takde aral melintang.... Hopefully, ibu aku dapat recover balik.

Aku pun dah takde mood nak buat kerja hari ni. Just masuk site test crank gen-set yang mampos berbulan-bulan dah. Lagipun manpower tak cukup, takkan aku sorang-sorang nak buat flushing, bleeding semua tu. Mana nak bukak bleed point, mana nak manual pumping. Mampos aku buat sorang-sorang.... Tapi masa test crank tadi bunyi macam dah nak hidup tapi mungkin sebab ada angin lagi dalam fuel, tu yang sakit nak hidup. Tak paham aku bebelkan ni? Gi study bab diesel engine, nanti korang paham sebab apa perlu buang angin dalam fuel line untuk diesel engine.

Dah laa... mau balik rumah, kat pukul 5 dah ni.... Nak gi jenguk ibu aku.




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails