24 November 2012

MyResepi: Ayam Sapi Pakistan

Hajat di hati nak masak semalam tapi malangnya wife aku dah 'check-in' dapur dulu masak sotong masak merah. Adoyaii!! Terbantut plan aku nak masak ayam sapi pakistan. Tapi takpe, hari ni aku dah booking dapur untuk masak ayam sapi pakistan ni. Check it out!!!

Ini bukan aku capture sendiri. Aku sibuk kat dapur tadi perap sate,
tak sempat nak capture hasil yang aku buat

BAHAN-BAHAN
1/2 ekor ayam dipotong kecil
5 - 10 bijitomato dibelah 4 atau 5
200g minyak sapi
1 biji cili besar sebagai hiasan (optional )
Sedikit garam
Sedikit serbuk perasa

CARA MEMBUATNYA
1. Panaskan kuali dengan minyak sapi sehingga cair.
2. Apabila minyak sudah panas, masukkan ayam dan goreng hingga separuh masak.
3. Kemudian masukkan tomato. Biar hingga tomato masak dan sebati bersama ayam dan minyak sapi.
4. Akhir sekali masukkan garam dan serbuk perasa secukup rasa.
5. Kacau seketika, dan ayam sapi Pakistan sudah pun siap untuk dihidang.


Selamat mencuba!!!



Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails