09 December 2009

Family day @ Bukit Gambang Resort City

Aju kata blog aku dah bersawang... Memang pun. Aku rasa macam takde mood nak update blog. OKla... Kali ni aku nak citer pasal pengalaman pergi ke Bukit Gambang Resort City baru-baru ni. Company aku adakan Family Day kat situ. Kira agak teruja la jugak sebab first time nak pergi ke BGRC.

Perjalanan bermula 6.30 pagi dari rumah aku, bertolak dalam keadaan hujan, expected sampai kat gambang lebih kurang pukul 8 pagi. Aku lalu ikut LPT. Keluar exit Gambang dan terus tuju ke BGRC. 5 minit keluar LPT, tup-tup jalan tak boleh lalu sebab banjir. Aih!!! Aku dah blur dah masa tu sebab tak tau nak contact sape. Committee ni pun satu, tak kasik nombor phone. Ushar email dalam PDA aku kot-kot ada nombor telefon, finally jumpa... Aku call sorang Committee tu, dia cakap suruh lalu ikut Sri Jaya tapi dia pun tak sure sebelah sana tu banjir ke tidak.

Aku pun U-turn dan masuk balik ke LPT menuju ke Sri Jaya. Keluar Exit Sri Jaya, aku terus tuju ke BGRC. Dalam perjalanan, banyak kereta, lori dim lampu. Maybe bagi signal jalan takleh lalu kot. Tapi aku teruskan juga perjalanan. Dah nak sampai dah, lebih kurang 300-400 meter lagi ke simpang masuk BGRC, rupanya banjir juga kat situ. Kat situ lebih dalam dari sebelah gambang sana sampaikan lori pun sangkut dalam air.


Aku dah hampir give-up. Aku SMS committee tu camana nak buat, dia tak reply. Dalam nak patah balik, tetiba member aku call bagitau ada jalan satu lagi ikut Felda Lepar Hilir, kawasan ladang kelapa sawit. Aku pun check GPS aku, rupanya ada jalan tu rupanya... Ada 2 option, samada lalu ikut simpang dari Sri Jaya, tapi agak jauh dan jalan agak teruk ataupun patah balik ke gambang dan tuju ke jalan nak pergi Segamat yang mana jarak lebih dekat dan jalan lebih OK. Aku decide nak lalu ikut Gambang jer.... So, Aku pun berpatah balik ke LPT.

Finally, lepas 5 jam, sampai juga aku ke BGRC... Gila punya perjalanan, kalau direct ke KL, sure dah sampai... Anak aku pun dah kepenatan sampai tertidur...


Sampai kat BGRC, aku terus ke kaunter pendaftaran untuk dapatkan kupon masuk ke Water Park. Kira memang tak dapat merasai kemeriahan la sebab dah lewat sampai... Just tunggu waktu lunch untuk ke Water Park.


So, lepas lunch, aku terus ke Water Park. Dapatkan pass masuk dan terus menuju ke dalam. Anak-anak aku pun dah teruja nak main air setelah lama duduk dalam kereta. Kitorang mandi manda sampai pukul 4.30 petang sebab lepas tu nak teruskan perjalanan ke Temerloh pulak... Lagipun anak-anak aku dah kecut dah, kesejukkan haha....



Dah siap semua, aku meneruskan perjalanan dan ambil masa lebih kurang sejam untuk sampai. Aku suggest kat korang, kalau nak pergi ke BGRC, better pergi time hari betul-betul panas sebab time hujan ni banyak tempat yang diorang tutup since diorang takut air bukit melimpah so, membazir duit je laa kalau pergi time hujan.





Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails