06 October 2009

Bzzzzzzzzz.................

Baru sehari tak update blog, terasa macam lama la plak... Aku sebenarnya agak letih, sibuk dengan kerja-kerja harian. Tambahan pulak, aku sekarang sedang buat kerja 2 dalam 1. Waktu pagi aku buat kerja-kerja mechanical dan start pukul 11 ke atas, aku buat kerja civil + maritime. Huyyooo!!! Di luar bidang kerja aku.

Aku sekarang supervise kerja-kerja barnacle removal, orang putih kata buang teritip kat tiang-tiang jeti sebanyak 108 batang. Bagi aku, kerja-kerja civil ni agak interesting berbanding kerja-kerja mechanical aku selama ni... Baru ku tahu... Sekarang ni waktu kerja aku tak menentu sebab untuk membuang teritip kena bergantung pada air pasang surut tapi aku dah buat forecast study air pasang surut untuk 6 bulan. Kalau waktu lunch air surut, waktu tu jugaklah kena buat kerja.

Agak menggeli hatikan aku, hari ni start progress kat site, dan team yang buat kerja tu masih dalam training mode, maksud aku, masih menyesuaikan diri dengan keadaan gelombang laut di atas rakit. Tadi masa nak hentikan kerja, diorang takleh nak balance kan diri, terus rakit tu terbalik, habih basah... Seb baik masa tu buat kerja kat tempat cetek paras pinggang. Esok-esok kalau buat kerja kat tempat dalam 16 meter tak tau laa camana kalau tak berhati-hati. Sampai sekarang ni kalau aku ingat peristiwa petang tadi, aku gelak sorang-sorang hahaha!!!

So, after incident tadi, kitorang dah buat proper plan nak bagi secure lagi rakit tu, hopefully esok dah OK rakit tu. Tapi esok mungkin under training mode lagi sebab nak bagi diorang biasakan diri buat kerja atas rakit. Kalau dah confident, baru start buat kat tempat dalam. Air laut kat Jeti kilang aku dalamnya lebih kurang 16 meter, apa saja ada kat bawah nun!!! Jangan Jaws sudahhh!!

Esok kalau ikut forecast chart yang aku buat, air akan start berada kat allowable ACD level untuk buat kerja antara pukul 1 hingga 6 petang, hopefully diorang boleh siapkan 10 batang tiang esok!!!

Aku pun dah ngantuk gila-gila... mau tido~


P/S: Bila laa surat kenaikan grade aku nak dapat ni???




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails