02 September 2009

Aku pelik, mana datang duit ni??

Bulan Julai lepas aku buat full-settlement personal loan aku dengan Bank Rakyat. Full-settlement apa? Bank plak yang kena refund duit aku haha!!!



So, yang line biru tu pihak bank dah refund. Dah oklah cuma ada 1 bulan yang mana tak sempat nak batalkan potongan gaji dan dengan itu gaji yang dipotong pada bulan itu telah selamat di'refund' oleh pihak berwajib pada 29 Julai 2009 seperti yang dekat line biru tu. Tapi sebelum itu aku ada menghubungi agent untuk potongan gaji tu tanya status potongan gaji tu dan diorang cakap akan di refund ke bank gaji aku iaitu Maybank.

Yang aku pelik, sejak dari peristiwa itu ada je duit masuk dalam akaun aku tak tahu punca dari mana. Seperti contoh transaksi pada 4 Ogos 2009 dalam gambar kat atas. Takkan ada refund lagi kot??

Dan yang lebih memelikkan diri aku sampai sekarang, kat akaun Maybank aku pun serupa... Lihat gambar kat bawah ni...



Sape plak yang depositkan cheque? Bukan sekali tapi sampai 2 kali tuh... Paling aku pelik, dengan jumlah yang berlainan.

Dan paling paling paling pelik bin ajaib, hari ni kat Account Information Maybank, still ada floating cheque yang tunggu masa untuk clear.... Menjadi persoalan, siapakah yang masukkan cheque ke dalam akaun aku???






Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails