17 April 2012

Kren terbalik di tapak pembinaaan jambatan baru Bukit Kuang, Kemaman

Pagi tadi masa pergi kerja pukul 6.30 pagi, dalam keadaan samar-samar dari jauh aku nampak sesuatu yang tak pernah aku tengok kat area pembinaan jambatan ni. Memula aku nampak macam jentolak. Dalam hati aku berkata, apa benda tu? jentolak ke? Besarnya..... Tup-tup bila dah dekat, terkejut aku, rupanya kren terbalik. Apa kes plak ni?

Actually nak tergelak pun ada sebab sehari sebelum tu semasa aku balik kerja aku tengok mamat-mamat indon buat kerja atas scaffolding tak pakai body harness. Dalam hati aku kata, diorang ni, kalau jatuh boleh mati katak nih... Dahla kat bawah tu besi bercerucuk. Confirm boleh tembus perut kalau jatuh. Alih-alih yang sebelah sana plak crane yang 'tungging nyior' orang Terengganu kata.

Ni gambar aku sempat ambil masa balik rumah tengahari tadi. Masa ni dalam proses mengangkat semula crane yang terbalik tu. Jalan pun tengah jem, jadi tak dapat ambik clear. Ambik gambar sambil drive jer.





Bila aku nak kembali ke ofis, aku tengok kren tu masih tak terangkat so aku ambik peluang la snap gambar 3-4 keping lagi. Ini pun jalan tengah jem. Sampai ofis pun hampir 2.30 petang.





Petang tadi masa balik kerja nampak crane tu dah diangkat, tetapi mengalami kerosakkan, boom takleh nak retreat dah.... Beam-beam untuk concrete kat area besi banyak-banyak tu pun ada bengkok, patah semua. Diorang kenalah repair balik semua tu....

P/S: Nasib baik tak terbalik ke arah jalan raya. Kalau tak, naya rakyat di Kemaman nak pergi kerja.....




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails