18 May 2012

Making Money On The Net: iPanelonline



Korang pernah dengar atau baca mengenai iPanel? Kalau tak pernah, aku bagitau kat sini apa itu iPanel.


*******************************

Nama Syarikat: iPanel(iPanel Online Market Research Co.,Ltd.)

Kami adalah sebuah platform pembeli yang profesional,iPanel Online Market Research Co., Ltd. Melalui platform kami, anda boleh mengongsikan komen dan cadangan anda terhadap sesuatu produk dan perkhidmatan. Pandangan anda akan membantu kami meningkatkan kualiti sesuatu produk dan perkhidmatan. Penyertaan anda akan mempengaruhi sesuatu produk dan perkhidmatan seharian kita dengan secara langsung dan akan dapat memperbaiki kualiti kehidupan kita. Anda boleh mengongsikan pandangan anda melalui penyertaan dalam kaji selidik. Jika anda menyertai kaji selidik yang disediakan, anda akan mendapat mata ganjaran selepas melengkapkan soalan kaji selidik. Apabila anda mendapat mata ganjaran yang cukup, anda boleh menebus wang tunai atau hadiah dengan mata yang dikumpul. Sekiranya anda menjadi ahli kami, anda tidak perlu risau tentang keselamatan maklumat keperibadian anda. Sebagai seorang ahli ESOMAR, kami akan menjaga maklumat keperibadian ahli kami. Maklumat anda akan dilindungi oleh sistem kami dan tidak akan diketahui oleh pihak ketiga. [More]

Mengenai Kami:

Ipanel telah ditubuh pada tahun 2004. Kami adalah sebuah syarikat kaji selidik yang profesional. Dalam masa yang singkat, melalui usaha kami, iPanel telah mempunyai ahli dari China, Hong Kong, Taiwan, Singapura, Indonesia, Thailand, Malaysia, Australia, New Zealand, Jepun, Korea, Philippines, Vietnam dan lain-lain. Kejujuran dan perjanjian adalah prinsip kami, kami akan memberi perkhidmatan yang berkualiti untuk anda.

*******************************

Itu aku copy paste dari website diorang la, malas aku nak taip sebiji-sebijik. OK, apa aku nak cerita kat sini, syarikat ni menawarkan kita imbuhan apabila kita dalam bentuk point dan point itu kita boleh tebus dengan duit yang akan dibayar melalui PayPal.

Aku pun sebenarnya cuba-cuba saja join lagipun tak perlu guna modal pun. So, aku register pada 14 Februari 2011 kalau tak silap, itu pun dah tengah malam.

Keesokkan harinya aku menjawab 2 survey dan mendapat point hampir 1500 jadi aku membuat percubaan untuk tebus mata tersebut. Minimum untuk penebusan mata adalah RM5 tetapi aku telah membuat percubaan untuk menebus RM10 pada ketika itu.

Bukti aku tebus mata pada 15 Februari 2011

Lepas buat penebusan, aku tunggu dan lihat saja. Hari ini, bila aku buka email, aku terima 1 email dari PayPal mengatakan ada transaksi pada akaun PayPal aku. Dalam masa 3 hari iPanel dah bayar. Boleh tahan prosesnya, tak perlu ambil masa berbulan-bulan untuk bayar kepada user.

Bukti Email yang aku terima

Untuk kesahihan, aku login ke akaun PayPal aku dan ternyata aku telah dibayar dalam unit USD

Transaksi di akaun PayPal aku.

Ini membuatkan aku semangat nak berkongsi dengan sesiapa yang berminat untuk turut serta dalam program ini. Percuma saja tak perlu risau. Lepas korang sign-up pun, boleh dapat 50 points percuma.

Kalau berminat, boleh klik link kat bawah ni:


SIGN-UP


BUKTI PEMBAYARAN


Pembayaran pertama



Pembayaran kedua



Pembayaran ketiga



Pembayaran keempat



Pembayaran kelima


Pembayaran keenam



Pembayaran ketujuh


Pembayaran kelapan




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails