11 November 2010

The Amazing Race Asia 4 Episod 8



Letih... Lesu... Hanya itu yang dapat digambarkan pada episod kali ini memandangkan pit stop pada episod lepas hanyalah perhentian maya di mana mereka dikehendaki meneruskan perlumbaan yang amat mencabar.

Dari pit stop minggu lepas, iaitu di Hyde Park, mereka dikehendaki terbang ke Brisbane dan dari situ mereka dikehendaki mencari karavan yang bertanda 'wicked'. Dari situ, mereka dikehendaki memandu sendiri menuju ke Southport Indoor Pistol Club. Setiap ahli pasukan dikehendaki menembak sasaran untuk mendapatkan klu seterusnya.

Tugasan seterusnya, pasukan dikehendaki menuju ke Dreamworld dan menaiki Giant Drop. Berbekalkan sebuah kamera Sony Cybershot, dalam tempoh berada di atas Giant Drop tersebut, mereka dikehendaki mencari dan mengambil gambar maskot beruang kola yang sedang mengibarkan bendera. Sekiranya mereka gagal untuk menjejak maskot tersebut sebelum Giant Drop itu mula turun, mereka dikehendaki mengulangi lagi.

Tugasan seterusnya adalah Roadblock. Roadblock kali ini, mereka dikehendaki membuat tugasan Rally Drive yang mana mereka dikehendaki membuat lap time dalam masa 1 minit 42 saat.

Setelah berjaya untuk tugasan Roadblock, mereka telah diberikan klu untuk ke Kurrawa Beach dan menggali pasir untuk mendapat klu seterusnya.

Detour kali ini adalah bermain alat-alat tradisional Australia.
BUSH CHUCKER - pasukan dikehendaki melempar boomerang dan pastikan boomerang tersebut kembali dan masuk ke dalam bulatan yang disediakan.
BUSH HUNTER - pasukan dikehendaki melempar lembing dan mengenai sasaran.

Selesai dari membuat tugasan detour, salah seorang ahli pasukan dikehendaki memakan ulat yang dipanggil wuchetty grub sebelum diberikan klu seterusnya.

Akhirnya mereka dikehendaki ke pit stop minggu ini iaitu di Kangaroo Park.

Berikut merupakan pasukan-pasukan yang tiba di pit stop mengikut turutan:
1. Jess & Lani (Philippines) Previous: 4
2. Richard & Richard (Philippines) Previous: 1
3. Khairie & Ethan (Malaysia) Previous: 5
4. Claire & Michelle (Singapore) Previous: 3
5. Hussein & Natasha (Indonesia) Previous: 2
6. Sunaina & Dimple (India) Previous: 6

Akhirnya Sunaina & Dimple, walaupun mengikut carta prestasi mereka adalah antara pasukan yang terbaik namun nasib tidak menyebelahi mereka. Mereka tidak sempat menyelesaikan perlumbaan pada kali ini dan dipanggil oleh Allan Wu ke pit stop dan seterusnya mereka telah disingkirkan dari perlumbaan. Maka tiada lagi pasukan dari negara India yang akan meneruskan perlumbaan.

Jom kita saksikan carta prestasi minggu ini:

1. Richard & Richard (Philippines): 9 + 9 + 4 + 9 + 6 + 6 + 4 = 47 points
2. Khairie & Ethan (Malaysia): 10 + 6 + 5 + 7 + 7 + 2 + 3 = 40 points
3. Claire & Michelle (Singapore): 8 + 4 + 6 + 3 + 5 + 4 + 2 = 32 points
4. Jess & Lani (Philippines): 3 + 3 + 3 + 6 + 3 + 3 + 5 = 26 points
5. Hussein & Natasha (Indonesia): 2 + 2 + 8 + 5 + 1 + 5 + 1 = 24 points

Hussein dan Natasha amat bernasib baik minggu ini kerana Sunaina & Dimple telah tersesat semasa menuju ke Kurrawa Beach akan tetapi adakah mereka akan terus selamat pada minggu depan?




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails