12 November 2010

Nuffnang sebagai penyebab?

Aku wondering why kadang-kadang aku rasa macam blog aku ni tiba-tiba stucked masa loading page. Nak kata berat, aku dah kurangkan masalah berat sebanyak 80% tapi masih rasa macam stucked bila mula loading page.

Bila aku timbang balik blog aku ni, result macam kat bawah ni:



Aku rasa tu berat yang paling rendah aku dapat adjust lepas renovation hari tu. So, apa yang buat blog aku jadi stuck?

Aku tilik-tilik, kaji-kaji... Bila aku try refresh page, aku dapati kat status bar show macam ni...



Nuffnang? Aku tak puas hati... Aku pun timbang website nuffnang dan juga url yang terpapar pada status bar tersebut dan resultnya adalah seperti berikut:



Oh! Ada error... Adakah benar disebabkan adsense atau script Nuffnang yang membuatkan blog aku jadi stuck bila loading... Mungkin script Nuffnang yang lambat respond atau timeout?

So, aku nak tanya blogger-blogger lain, adakah anda juga hadapi masalah yang sama? Dan kalau boleh, bagi idea macamana nak solve this problem? Thanks in advance!




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails