06 July 2010

Saloh aboh...



"Saloh aboh sekali".... Sesekali terkeluar jugak loghat Terengganu hehe... bukan maknanya 'salah abah' ye... Abah tak bersalah especially Abah Muizz. Jangan marah ye abah, nanti balik dari Maldives jangan lupa sebenier hahaha!!!

Actually apa aku nak citer ni pasal kekalutan yang berlaku pada diri aku sejak beberapa hari bersama Proton Exora. Pemanduannya cukup berbeza dari kereta-kereta yang aku pernah pandu sebelum ni. Especially pulak sekarang aku juga ada kereta Perodua Viva.

Kekalutan atau saloh aboh yang pertama aku nak ceritakan adalah antara kereta bertransmisi manual dan automatik. Memang buat aku kalut. Mula-mula drive Exora, kaki aku asyik nak tekan clutch jer, pastu bila dah biasa, masalah kepada Viva plak. Asyik masuk gear lupa nak tekan clutch je. Tersedak Viva aku, kesian dia... Dah laa kecik~ Kenal dajal ngan tuan plak.

Kekalutan atau saloh aboh yang kedua plak... Yang ni lagi aku kalut. Apa taknya, lain terus pedal nak bagi signal dan pedal wiper. Kalau Viva signal sebelah kanan dan wiper sebelah kiri, lain plak ngan Exora, wiper sebelah kanan dan signal sebelah kiri. Adei... Setiap kali tukar kereta mesti aku saloh aboh, nak bagi signal, wiper plak yang activate. Adei....

Bila drive Exora plak, time malam, bila nak tutup lampu, mesti terpulas untuk ON wiper belakang.... Bila laa aku bleh tune otak aku ni....






Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails