30 June 2010

Jom pergi ke bulan!



Korang pernah pergi ke bulan tak? Tak pernah? Kalau aku bagitau aku pernah ke bulan, korang percaya tak?? Mesti korang tak percaya jugak kan? Mesti kata aku aku pergi ke bulan dalam mimpi je...

Betul... Aku tak tipu korang pun. Sumpah! Aku pernah pergi ke bulan. Last sekali pergi, malam tadi masa celebrate birthday anak aku yang ke 7 tahun. Tak percaya jugak? Alahai....

Oklah aku buktikan yang aku memang pernah pergi ke bulan dan malam tadi aku pergi lagi. Tengok gambar kat bawah ni...



Haa.... Kan aku dah bagitau, memang aku pernah ke bulan, korang tak caya jugak! Sekarang mesti dah percaya kan? Hahahaha!

Yang sebenarnya Restoran Bulan Station ni terletak di tepi pantai di Cherating, di luar pagar di antara Legend Hotel dan juga Holiday Villa Cherating. Restoran tu dengan rumah aku jaraknya lebih kurang 20KM.

Aku dah lama tak pergi situ, last sekali pergi masa zaman bertunang dulu... Mak aih, tahun 2002, sekarang 2010, maknanya dah 8 tahun tak jejak kaki kat situ.

Kebetulan semalam birthday anak aku so aku tanya dia nak makan apa dan dia cakap nak makan chicken chop. Payah sekarang nak dapat chicken chop best kat Kemaman. Kat Restoran Fatisya pun tak menyengat. Dulu selalu pergi Western Food kat Geliga tapi sejak tukar tuan kedai, aku dah tak pergi dah. Tak best langsung chicken chop tokei baru.

Back to Bulan Station. Lepas maghrib, aku satu family naik Proton Exora, jemput mak mertua aku sekali dan teruskan perjalanan ke Bulan. Aku pun tak sure apa ada kat situ tapi aku rasa suasana kat situ kira OK la.

Sampai-sampai tengok makin bagus restoran tu. Dulu nampak macam pondok-pondok jer tapi sekarang siap ada partition lagi. Ada yang macam kedai makan, bangsal duduk bersila, duduk bersila open air dan jugak meja open air. So kat bawah ni gambar-gambar yang aku sempat snap sebelum makan-makan.



Cantik kan?

Aku order nasi goreng udang, nasi goreng kampung, nasi goreng cina, chicken chop, udang celup tepung, mi goreng basah, mi goreng mamak, air tembikai 2 gelas, air sirap limau 2 gelas dan teh. Total semua RM60. Agak mahal sekarang ni. Biasalah... Target customer diorang penghuni 2 hotel tu.



Mmmm..... yummy......

Sempat lagi berposing sebelum dan selepas makan.....




Kalau korang nak pergi ke Bulan Station ni mudah je.... Sampai kat Cherating tu, cari sign jalan masuk ke Legend Hotel, tapi jangan masuk ke hotel tu, jalan terus je pantai. Hujung jalan tu, belok kanan, terus nampak Bulan Station...



Oh!!! Dulu ni hantu bedak tapi sekarang jadi hantu rambut plak hehehe





dan ini???




What do you think about this picture?




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails