27 June 2010

Drive Proton Exora macam pandu kapal terbang

Syok gila drive Proton Exora, takyah tekan minyak pun boleh maintain speed pemanduan berpanjangan. Rasa macam pandu kapal terbang plak. Set auto je terus takyah buat apa-apa. Tapi untuk Exora, just jaga stereng je la...

Proton Exora dilengkapi dengan sistem auto-cruise speeding yang mana bila kita berada di jalan yang lengang atau lurus, kita boleh set berapa speed kita nak dengan tekan pedal minyak sampai desired speed, pastu tekan je tuil auto-cruise ke bawah. pastu dah boleh lepaskan pedal minyak... Simple!

Dah tak perlu tekan minyak dah pastu, just jaga stereng je laa... Speed akan maintain as per yang kita set. Naik bukit pun sistem akan ejas sendiri. Kira macam robot la buat kerja. Very smart engineering. Pasni engineer Proton kena study plak camana nak buat auto-pilot plak hehe. Takyah nak pegang stereng dah kalau auto-pilot. Nak tidur pun takde masalah, tup-tup dah sampai ke destinasi jer... (Kalau tak sampai ke hospital, ke kuburlah jawabnya pasal kereta jalan lurus je terus masuk gaung!).

Untuk batalkan pemanduan auto-cruise mudah saje, tekan brek atau tekan tuil auto-cruise ke atas. Secara automatik, auto-cruise dihentikan.

Sistem ini amat sesuai untuk long-distance journey tapi amat tak sesuai sekiranya berada di tengah bandar atau di jalan kampung.


P/S: Siapa kata Proton Exora underpower? Exora aku selamba je redah bukit tadi... guna auto-cruise lagi huhu....




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails