01 March 2010

Luar biasa...

Hari ni pergi kerja, jalan agak luar biasa sesak.... Seperti masa jambatan rosak hari tu yang kecoh 1Malaysia (kononnya...). Aku dah suspect cam something happen in front there, normally accident. Tapi aku yang suka merempit pagi-pagi dengan motosikal takde masalah sangatlah nak mencilok-cilok.

Dari atas jambatan aku nampak ambulance dan kereta polis. serius ke? Aku pun perlahankan motosikal... Bukan nak tengok sangat tapi kena slow jugaklah sebab lamput isyarat merah dan aku berenti betul-betul kat tempat accident tu....

Rupanya kemalangan maut melibatkan sebuah motosikal dengan lori tanker. Alkisahnya seperti mana yang aku dengar tak tau betul ke tidak, motosikal yang ditunggang oleh seorang perempuan yang membawa anaknya untuk ke sekolah bergesel dengan lori tanker tersebut dan terbabas di divider jalan. Akibat dari kemalangan itu, perempuan tu cedera dan anak yang dibawa untuk ke sekolah meninggal dunia di tempat kejadian. Sedihnya... Aku nampak tadi kaki arwah budak tu masih di bawah motosikal lengkap dengan pakaian sekolah.

Budak tu tinggal di Desa Darul Iman, berdekatan dengan rumah mak aku. Sedih, muda-muda sudah pergi menghadap Ilahi...

Aku memang tak berhenti sebab aku pun dah lewat nak kerja. Bukan tak prihatin tapi yang dah pergi tetap pergi, biarlah polis yang uruskan segalanya. Namun di sini aku agak pelik dengan sikap orang kita. Suka sangat melihat kemalangan sambil pandu kereta dan menyebabkan kesesakan yang boleh membahayakan orang lain. Kalau betul-betul nak tengok atau tolong, apa salahnya cari parking yang sesuai barulah menuju ke tempat kejadian. Ini tidak, yang kemalangan lorong sebelah tapi yang sesak lorong yang satu lagi.




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails