28 February 2010

Nasi Lemak Kukus



Dah lama tak makan nasi lemak kukus kat gerai luar pagar Pejabat Pendidikan Daerah Kemaman depan RISDA tu.
Terasa plak nak makan.
Tadi lepas hantar anak pergi sekolah, terus aku merempit ke tempat tu.
Jam dah pukul 8 lebih.
Ntah ada ke tidak lagi.
Biasa cepat habis tapi aku tawakal jugak.
Sampai situ tengok-tengok kat meja dah abih.
Sikit kecewa.
Pastu aku ushar atas meja makan.
Fuh!!!! Rezeki aku... Masih ada 3-4 bungkus lagi.
Bestnya....
Terus aku sambar 2 bungkus dan pergi bayar.
Eh! Dah naik harga ye....
Punya la lama tak pergi, harga sebungkus dah jadi RM1.30.
Tak kisahlah... Janji masih ada rezeki hari ni.
Aku pun bayar dan terus balik rumah untuk makan....
Bestnyerrr........




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails