02 November 2009

Smart Cyclone Car Wash!

Beberapa hari lepas aku lihat satu promo tempat cucian kereta yang mana tengah mempromosikan pembasuhan kereta secara automatik dengan harga yang amat murah. Promosi adalah sehingga 30 November 2009 dengan harga RM2 untuk kereta dan RM4 untuk MPV. Kalau nak vacuum RM4 so, kira memang murahlah dengan teknologi yang canggih ni haha!!!

Smart Cyclone ni adalah yang pertama di Kemaman, maybe pantai timur kot. So, petang tu aku pergi aku tengok ramai yang beratur. Agak frust jugaklah tak dapat test, tentu lambat kalau tunggu giliran. Jadinya tak jadilah try... But biras aku datang dari Dungun dan dia gi test. Tak lama rupanya walaupun nampak kereta banyak beratur.

So aku apalagi, malam tu pergi sekali lagi... Bawak family aku sekali... Sampai-sampai tak banyak kereta beratur. Sambil tunggu giliran, aku pun snap-snap gambar guna PDA aku, kamera tak bawak plak. Gambar pun tak berapa comel.



Tiba giliran kereta aku, pssssssss! kereta aku disembur dengan air tekanan tinggi. Pastu mat bangla suruh aku ke depan sikit. Diorang pun sambung sembur air lagi kat body ngan tayar kereta.



Pastu aku ke depan lagi... Syuuhhhh!!! Kereta aku disembur pulak dengan air sabun. Di gosok, dilanyak keta aku. Anak jantan aku dah takut dah, tutup mata!!!


Now, it's turn untuk masuk dalam terowong berus plak. Yang jaga mesin tu suruh aku luruskan stereng, free kan gear dan jangan tekan brek. Aku ikut je laa... Kereta aku pun bergerak perlahan-lahan dengan sendiri. Tiba-tiba, penglihatan aku gelap macam ni haaa!!!



Aku dah start cuak, gabra! Hahaha!!! Bulu-bulu besar duduk gosok badan kereta aku dengan lajunya. Anak aku lagilah, langsung tak buka mata terus. Tetiba aku nampak macam palang kat depan, Aih! apsal ni? Kang terlanggar ngan keta aku naya jer... Rupanya palang tu adalah palang angin yang akan naik slow-slow sambil keringkan kereta aku. Hahahaha!!!

Takpe... Takpe... First time! Dah keluar, beberapa mat bangla sambung keringkan kereta aku dengan kain. Pastu tanya nak vacuum ke tak? Aku jawab. TAK! Pastu aku pass RM2 dan terus blah...


Semalam aku pergi lagi, kali ni bawak kereta Viva plak... Aih! Kali ni dah expert dah, takyah nak ajar-ajar lagi. Nak masuk mesin pun dah tak gabra. Anak jantan aku standby nak tutup mata lagi tapi ibu dia pegang tangan tak kasik! Akhirnya dia berjaya juga hilangkan rasa takut....

Lepas tu vacuum kereta, bayar RM6 dan terus blah....

So, sesapa yang ada kat area Chukai, Kemaman ni, kalau nak try, try la sekarang sementara harga promosi. Lepas ni tak tau la berapa harga! hehe...




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails