20 September 2009

Kisah AidilFitri Hari Pertama

Malam tadi sambil teman bini aku masak, sambil tu main sepam-menyepam shoutbox ngan ab310 dan Gadis Kalis Peluru sampai shoutbox ab310 kena delay ban 60 minit keh keh keh... Sedar tak sedar dah lewat. Plan nak bangun pukul 6 sebab nak bakar sate. Hampeh korang... Sedar-sedar dah pukul 6.30 pagi. Gaduh-gaduh aku bangun bakar sate. Seb baik sempat siap bakar. Pastu terus bersiap pergi ke surau untuk solat sunat AidilFitri.



Balik dari surau, breakfast dulu pastu bergambar bersama keluarga aku. Tema tahun ni adalah merah. Aku tak kisah sangat pun pasal tema-tema ni sebab baju melayu aku pun stock 2-3 tahun lepas. Heran aku, dulu seluar padan OK je, sekarang dah sendat kat perut. Agaknya seluar aku mengecut kot... (padahal perut aku yang makin besar... hehehe)



Lepas bergambar, kitorang bersiap-siap untuk pergi ke rumah mak aku tapi sebelum tu, kitorang pergi ziarah kubur dulu. Hari ni baru aku perasan, tarikh nenek aku meninggal dunia adalah pada 19 September 1977 bermakna semalam genap 32 tahun arwah meninggal dunia, 11 bulan sebelum aku hadir ke dunia ini.

Aku sekeluarga group pertama ke rumah mak aku. Seperti tahun-tahun sudah jugak. Lama jugaklah baru ahli keluarga aku yang lain-lain tiba. Lepak-lepak, pukul 1.30 petang aku pun beransur untuk ke rumah mak mertua aku pulak. Baru aku perasan selipar anak aku yang bongsu baru beli hilang sebelah. Mungkin tertanggal masa kat kubur sebab masa keluar dari pagar kubur, aku dukung... Biasanya dia bagitau kalau selipar dia tertanggal, ni tak pulak... Alahai... Baru pakai tak sampai sejam dah hilang. Nak buat camana, takde rezeki.




Kat rumah mak mertua aku, aku tak buat apa pun, just lepak-lepak... Anak-anak aku je ikut mak saudara dia gi jalan-jalan... Balik rumah je serah sampul duit kat aku. Aku ni kira banker diorang laa haha...!!! Pastu adik ipar aku suruh bukak hamper yang dia bawak balik dari JB. Dalam pukul 4.30 petang baru balik rumah. Terus membungkam sejam...



Haaa.... part malam paling best. Aku ke rumah mak mertua aku sebab kitorang plan nak main mercun... Sampai sana, pergi beraya kejap kat rumah jiran-jiran mak mertua aku 2-3 buah rumah dan tugas anak-anak aku apalagi, kutip duit raya hahaha!!!

So, lepas tu baru kitorang main mercun ngan bunga api.... Jom tengok!!!!








Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails