20 May 2011

Bercerita tentang Says.my

Bagi yang belum tahu mengenai Says.my memang akan rasa pelik. Says.my adalah 1 platform pengiklanan yang mana memberi peluang kepada ahli-ahlinya mendapatkan earning secara online. Namun jangan sesekali mencampurkan Nuffnang dengan Says.my di dalam sesebuah blog. Korang akan kehilangan status Glitteratti.

Sebab itu aku lebih suka menggunakan Facebook sebagai platform aku untuk mengiklankan kempen Says.my. Program ni boleh dipercayai. Aku pun dah pernah cash-out sekali dan pembayaran adalah direct ke akaun bank, tidak seperti Nuffnang yang menghantar cheque terus ke rumah.

Aku nak cerita bagaimana untuk menyertai Says.my kepada yang belum familiar dengan program ni. Caranya mudah saja. Untuk menjadi ahli Says.my, korang cuma perlu ada akaun Facebook.



Apabila korang dah ada akaun Facebook, korang hanya perlu sign-in Says.my dan allow Facebook profile korang di share dengan program ni. Selepas itu korang akan dibawa ke account korang, atau lebih kurang ianya dipanggil dashboard. Segala maklumat, earning, eligible campaign dan macam-macam lagi.

Untuk mulakan earning, korang hanya perlu share campaign yang korang eligible. Setiap orang ada berlainan kelayakkan mempromosikan kempen, bergantung kepada umur korang kalau tak silap aku.

Contohnya macam ni:



Untuk share, korang hanya perlu button Share this/Share Again. Namun sedikit kelemahan program ni, setiap eligible campaign yang korang dapat, ada limit yang dikhaskan untuk korang. Contoh gambar di atas tu, korang hanya layak untuk dapat maksimum RM2.00 sahaja...

Apa yang akan berlaku apabila korang dah maximum earning?

Contoh macam ni:



OK, bila dah maximum macam ni, bermakna walaupun iklan tu masih aktif, korang tidak akan menerima lagi earning walaupun 10 kali tambahan orang klik. Bermakna sia-sia saja korang mempromosikan campaign itu lagi. Jadi, sebelum korang publish campaign ke wall Facebook korang, perhatikan dulu jumlah maximum korang eligible dan berapa current earning yang korang dapat.

And finally, korang juga boleh tengok earning korang. Minimum cashout adalah RM50 dan setiap cashout akan di caj sebanyak RM1.



Jadi, apa lagi? Sertaikan sekarang dan semoga berjaya.



Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails