27 October 2010

Wang Dinar

Aku jadi teruja bila tetiba aku lihat kat Facebook member aku post pasal wang dinar. Aku pun minta maklumat dan aku study pasal wang dinar ni dan akhirnya aku amat teruja ingin memiliki.

Aku cuba menghubungi dealer-dealer yang terdekat dengan aku tapi malangnya takde respon. Selepas 3 hari, aku mula dapat menjejaki dealer yang dekat dengan aku, itu pun di Dungun.

Kebetulan keesokkan dia ingin datang ke Kemaman, dia ambil peluang berjumpa dengan aku. Malangnya stok wang dinar telah habis dan terpaksa order yang baru.

Masa tu harga dinar RM639 bagi sekeping bersamaan 4.25 gram dan ketika itu harga emas fluctuate setiap masa dan mencecah sehingga RM648 bagi 1 dinar. Jadinya, oleh kerana aku takut harga emas makin melambung ketika itu, aku terus lock harga semasa harga emas jatuh kepada RM639. Aku rasa ini adalah harga terbaik buat masa tu.

Mula-mula aku agak was-was untuk bayar pada dealer tersebut since barang pun takde so dia suggest dengan memberikan aku gold bar 20 gram sebagai cagaran dan akhirnya aku setuju memandangkan gold bar adalah dari jenis emas 999.


Pandangan hadapan gold bar


Pandangan belakang gold bar

Dalam seminggu tu aku menanti dengan penuh sabar. Hari-hari aku tengok harga emas dan begitu menyedihkan aku, harga emas jatuh sehingga mencecah RM20 bagi 1 dinar. So, 5 dinar, harga jatuh RM100. Tapi aku tabahkan juga hati sebab aku tau, sifat emas ini, jatuhnya takkan lama. Lambat laun akan mencanak naik juga sehinggakan mencecah beratus-ratus lebih tinggi dari harga asal.

Hari ini aku menerima panggilan dari dealer mengatakan barang sudah ada. Dia akan hantarkan pada aku malam ini dan seperti dijanjikan, tadi aku dah pun terima wang dinar aku.





Kepada yang nak beli emas samada dalam bentuk gold bar, dinar atau barang kemas, aku rasa inilah masanya kerana buat masa ini harga 1 dinar adalah RM20 lebih murah dari semasa aku lock harga.





Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails