30 September 2010

The Amazing Race Asia 4 Episod 2



Sebentar tadi telah ke udara episod ke 2 TARA4 di channel AXN. Kesinambungan dari episod yang lepas, pasukan pertama yang sampai ke pitstop pada minggu lepas iaitu Ethan dan Khairi dari Malaysia dahulu telah dilepaskan dari kapal pelancongan Star Cruise dan telah diarahkan ke Pantai Batu Feringgi untuk mendapatkan klu yang seterusnya.

Dari Pantai Batu Feringgi, lokasi seterusnya, mereka dikehendaki terbang ke Kota Kinabalu, Sabah. Memandangkan tiada penerbangan terus ke Kota Kinabalu, Kesemua kumpulan terpaksa mengambil 'connecting flight' Penang - Kuala Lumpur - Kota Kinabalu.

Bertuah bagi pasukan Ethan dan Khairi kerana mendapat penerbangan awal. Kesepuluh kumpulan telah terpecah kepada beberapa penerbangan memandangkan tiket kapal terbang telah habis dan teramat malang bagi pasukan Hilda dan Ivan kerana terlalu lambat untuk mendapatkan tiket ke Kota Kinabalu setibanya mereka ke Kuala Lumpur.

Hilda yang agak emosi pada episod lepas, kali ini agak 'cool' walaupun berada dibelakang kesemua pasukan lain.

Dari Lapangan Terbang Kota Kinabalu, mereka menuju ke Perkampungan Pahlawan Murut untuk mendapatkan klu seterusnya. Di sana, mereka dikehendaki menari tarian tradisi kaum Murut dan akhirnya dikehendaki memegang kepala ular untuk mendapatkan klu seterusnya. Yani dari Indonesia yang cukup fobia kepada ular menangis bagaikan orang hilang akal tapi dapat ditenangkan oleh rakan pasukannya Nadine.

Lokasi seterusnya adalah di Pasar Malam Kota Kinabalu di mana mereka dikehendaki memakan lebih dari 100 biji bebola ayam. Pasukan yang memakan bebola ayam yang terbanyak akan mendapat kelebihan 20 minit lebih awal untuk task seterusnya.

Tugasan seterusnya adalah di Sutera Harbour Marina yang mana kesemua pasukan terpaksa menunggu keesokkan paginya kerana lokasi tersebut hanya dibuka pada pukul 8 pagi. Di situ mereka telah dikenakan road block iaitu menyelesaikan puzzle di dalam air untuk mendapatkan klu yang seterusnya. Terdapat beberapa pasukan gagal menyelesaikan puzzle tersebut dan dikenakan penalti selama 4 jam.

Tugasan Detour mula mengambil tempat di dalam perlumbaan episod ini di Pulau Sapi. Setiap kumpulan dikehendaki memilih salah satu task yang diberikan iaitu Rapid Water ataupun Rapid Fire.

Akhirnya, Kampung Tanjung Aru menjadi pitstop bagi episod kali ini. Amat memeranjatkan bagi pasukan Hilda dan Ivan kerana mereka tidak menjangka menjadi pasukan pertama secara rasmi menjejakkan kaki ke pitstop kedua memandangkan merekalah pasukan terakhir yang tiba di Kota Kinabalu.

Berikut merupakan pasukan-pasukan yang tiba di pit stop mengikut turutan:
1. Ivan & Hilda (Malaysia) Previous: 6
2. Richard & Richard (Philippines) Previous: 2
3. Sunaina & Dimple (India) Previous: 4
4. Manas & Sahil (India) Previous: 7
5. Khairie & Ethan (Malaysia) Previous: 1
6. Wendy & Alan (Hong Kong) Previous: 5
7. Claire & Michelle (Singapore) Previous: 3
8. Jess & Lani (Philippines) Previous: 8
9. Hussein & Natasha (Indonesia) Previous: 9
10. Yani & Nadine (Indonesia) Previous: 10

Pasukan Yani dan Nadine dari Indonesia akhirnya telah disingkirkan daripada perlumbaan kali ini. Bermakna tinggal 9 pasukan yang akan berentap di episod akan datang.




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails