21 August 2010

Holocaust Part 3


Adolf Hitler, Yahudi dan Perang Dunia Kedua
(Ibnuyaacob : Conspiracy Theory)

Apabila Perang Dunia Pertama berakhir, perang untuk minyak masih lagi berterusan. British menguasai kawasan minyak di Iraq dan Standard Oil (dikuasai John D. Rockefeller yang sekarang ni Exxom-Mobil dan Chevron Oil) sanggup berbuat apa-apa sahaja untuk mendapatkan kawasan minyak tersebut.

Maka apa yang Rockfeller buat adalah ‘melancarkan perang’ terhadap negaranya sendiri iaitu USA dan memberi bantuan kewangan kepada Hitler untuk naik dan berkuasa, maka memudahkan Rockefeller menguasai kawasan minyak tersebut apabila keadaan perang dan huru-hara.

Ayah kepada Hitler, Alois Hitler diragui anak kepada Johann Georg Hiedler . Maka penyiasatan dilakukan oleh polis Austria atas arahan Chancellor Jerman pada masa itu, Dollfuss. Setelah penyiasatan terperinci dijalankan, maka satu dokumen sulit disediakan dan nenek kepada Hitler, Maria Anna Schicklgruber telah bekerja dengan keluarga Rothschilds di Austria.

Baron Rothschilds telah melakukan hubungan sulit dengan Maria sehingga mengandung. Apabila mengetahui Maria mengandung, keluarga Rothschilds telah menghantar secara rahsia Maria ke Spita, Jerman dan melahirkan anak iaitu Alois Hitler, bapa kepada Hitler. Ini membuatkan susur galur Hitler terdapat darah Yahudi padanya kerana Alios Hitler (bapa kepada Adolf Hitler) anak haram kepada Baron Rothschilds.

Oleh kerana Rockefeller mengetahui bahawa Hitler adalah sedarah denngannya iaitu darah Yahudi dan keturunan kepada rakan baik dan sekutu rapat beliau, Rothchilds maka Rockefeller bersama Jacob Schiff, Prescott Bush (datuk kepada George W. Bush), Paul Warburg (Banker USA), Paul Warburg (Jerman), Alfried Krupp von Bohlen telah mengeluarkan dana yang banyak untuk menaikkan Hitler ke puncak kekuasaan dan menjadi Chancellor dan Fuhrer (pemerintah tertinggi) Jerman.

Mereka juga telah mengeluarkan dana yang besar supaya Hitler memulakan Perang Dunia Kedua supaya Rockefeller dapat mengusai kawasan minyak tersebut dan para banker tersebut dapat mengusai ekonomi yang lemah semasa perang.

Dalam masa sama, seorang lagi Yahudi, Pierre S. du Pont, yang juga merupakan sekutu kuat kepada Rockefeller dan Rothcschilds dari syarikat kejuruteraan ketenteraan terbesar pada masa tu (dan pada masa sekarang juga, Syarikat DuPont, telah mendapat keuntungan besar hasil jualan alatan ketenteraan dan senjata kepada kedua-dua pihak yang berperang (Paksi dan Perikatan).

Rockefeller pula telah mendapat keuntungan USD 200 juta (USD 200 juta pada masa tersebut bersamaan USD 20 trillion masa sekarang) atas Perang Dunia Kedua dan juga dapat mengusai kawasan minyak di Iraq yang tersebut.

Dalam masa sama, rancangan terbesar mereka untuk memindahkan Yahudi ke tanah Israel juga dikatakan berjaya. Mereka membiayai Hitler untuk mewujudkan peristiwa Holocoust untuk membuatkan Yahudi berasa perlu berhijrah ke Israel untuk rasa selamat. Padahal, hanya sedikit sahaja Yahudi yang dibunuh (tidak sampai 5000 orang yahudi), itupun yang degil dan ingkar untuk berhijrah ke Israel.

Hitler yang mengetahui dokumen sulit susur-galur dirinya dengan Rothschilds telah cuba merancang pembunuhan ke atas Chancellor Dullfuss. Setelah rancangan puak Yahudi tersebut berjaya (mendapat kawasan minyak, membuatkan yahudi berasa untuk pindah ke Israel yang baru diwujudkan dan membesarkan Israel, mendapat penguasaan ekonomi dan syarikat besar, mendapat keuntungan berlipat-kali ganda), maka mereka telah menamatkan perang tersebut dengan pengusaaan pihak Allies ke atas Berlin selepas Jerman dibom bertalu-talu, dan selepas kekalahan teruk Jerman di Stalingrad (sekarang ini St. Petersburg) dan penyerahan kalah Jepun selepas dibom bertalu-talu hingga kemuncak dibom dengan bom nuklear di Hiroshima dan Nagasaki. Peristiwa pembohongan terbesar dalam sejarah iaitu Holocaust juga telah berjaya diwujudkan untuk kepentingan Yahudi laknat.

Hitler telah membunuh diri disebabkan arahan ‘pihak atasan’ Yahudi tersebut untuk menutup segala rahsia perancangan perang tersebut. Ada mengatakan, Hitler telah diseludup secara rahsia ke Argentina atau Chile dan mati akibat sakit di sana.

Adolf Hitler Dedahkan Tabiat Yahudi (I)

Nazi ialah Parti Nasional Sosialis Jerman (National Socialist) yang diasaskan oleh Adolf Hitler yang percaya Yahudi menjadi punca segala masalah bukan sahaja di Jerman, tetapi di seluruh Eropah. Ramai orang-orang Yahudi telah dibunuh oleh Nazi sepanjang masa itu.

Setelah berjaya memegang tampuk kekuasaan di Jerman, Adolf Hitler telah membawa Jerman dalam kancah Perang Dunia Kedua. Tetapi pada akhirnya dia dipercayai membunuh diri dengan kekasihnya, Eva Braun.

Adolf Hitler [1889-1945] telah menulis sebuah buku berjudul ‘Mein Kampf’, sebanyak dua jilid pada tahun 1924 di mana dia telah membongkar seluruh keburukan umat Yahudi yang memang jahat itu. Tujuannya ialah untuk mengingatkan rakyat Jerman bahawa musuh mereka yang utama dan abadi ialah kaum Yahudi dan juga untuk menyedar dan menyelamatkan bangsanya daripada menjadi mangsa pemerasan dan penipuan kaum Yahudi.

Secara ringkasnya dalam buku Mein Kampf itu, Hitler telah memperincikan tentang sifat-sifat orang Yahudi.

Adolf Hitler Dedahkan Tabiat Yahudi (II)

Mengikut Hitler tiada bangsa didunia yang mempunyai naluri ‘Memelihara Survival Diri’ yang sehebat bangsa Yahudi. Kekuatan dan kelincahan mereka mempertahankan survival atau penerusan hidup bangsa mereka dapat dilihat dari kelanjutan hidup mereka hingga sampai zaman sekarang.

Katanya walaupun mereka begitu lama hidup di dunia ini dan mengalami berbagai-bagai cabaran di sepanjang zaman dua ribu tahun yang lampau, namun orang-orang Yahudi sangat sedikit mengalami perubahan jiwa dan peribadi.

Dan walaupun orang-orang Yahudi telah menempuh berbagai-bagai malapetaka yang besar, namun mereka kekal tidak berubah. Ini merupakan bukti betapa kuatnya naluri penjagaan survival pada mereka.

Justeru katanya, kecerdesan pemikiran bangsa Yahudi telah dididik melalui ribuan tahun itu, maka mereka dipandang sebagai bangsa yang mempunyai kepintaran yang istimewa. Tetapi sebenarnya kecerdesan pemikiran orang-orang Yahudi bukanlah merupakan hasil daripada perkembangan evolusi kecerdasan pemikiran dan keintelektualan bangsa Yahudi, malah kecerdasan pemikiran mereka adalah dibentuk oleh hasil-hasil pemikiran yang mereka terima daripada bangsa-bangsa lain.

Bangsa Yahudi tidak mempunyai tamadun sendiri. Mereka hanya menerima tamadun yang diberikan oleh bangsa-bangsa yang lain dan tamadun inilah yang menjadi tapak bagi perkembangan kecerdasan pemikiran mereka.Tegasnya, kecerdasan pemikiran mereka selalunya berkembang melalui usaha-usaha orang lain.

(Gambar : Women Jews Newly Arrived at Auschwitz-Birkenau Selected for Forced Labor, May 1944)


Adolf Hitler Dedahkan Tabiat Yahudi (III)

Perpaduan Yahudi

Mengikut Hitler (didalam bukunya ‘Mein Kampf’) biarpun naluri survival bangsa Yahudi itu lebih kuat daripada bangsa-bangsa yang lain dan biarpun ada pandangan-pandangan yang menyuarakan bahawa bangsa Yahudi sekurang-kurangnya mempunyai tenaga intelektual yang sama dengan bangsa-bangsa lain, namun mengikut Hitler mereka sama sekali tidak mempunyai jiwa idealis yang menjadi unsur asasi bagi bangsa yang berkebudayaan.

Semangat atau kesediaan berkorban pada orang-orang Yahudi, katanya tidak melebihi batas naluri menjaga survival diri masing-masing sahaja, malah rasa perpaduan kaum yang diperlihatkan oleh bangsa Yahudi itu tidak lebih daripada satu pernyataan naluri bermasyarakat yang primitif, sama seperti pernyataan naluri bermasyarakat yang ditunjukkan oleh haiwan-haiwan yang lain, dimana kita dapat melihat bahawa naluri berkelompok pada haiwan itu mendorong mereka berkumpul dan bersatu untuk keselamatan bersama selama diancam bahaya. Serigala-serigala misalnya, berkumpul membentuk semacam perpaduan guna menyerang mangsa-mangsanya, tetapi setelah mereka kenyang, perpaduan itu akan bubar dan mereka membawa diri masing-masing sahaja. Demikian jugalah pembawaan hidup orang-orang Yahudi.

Bangsa Yahudi katanya, akan memperlihatkan semangat berkorban apabila keadaan mengancam keselamatan individu-individu mereka, tetapi apabila musuh bersama mereka telah tewas dan bahaya yang mengancam mereka sudah lenyap, maka perpaduan mereka turut lenyap dan lantas kembali kepada tabiat-tabiat hidup mereka yang lama.

Tegasnya, bangsa Yahudi hanya bertindak dengan semangat perpaduan yang penuh apabila seluruh mereka diancam bahaya, dan seandainya bahaya itu lenyap, mereka akan kembali kepada sikap egoistis yang paling jelik dan mereka akan bercakaran sesama sendiri seperti tikus.

Katanya lagi, seandainya bangsa Yahudi merupakan satu-satunya sahaja umat manusia yang mendiami dunia ini, tentu mereka terjebak didalam peperangan-peperangan sesama sendiri dan hidup bergelumang didalam kekotoran akhlak. Justeru menurut Hitler adalah silap untuk mantafsirkan perpaduan dan saling bantu membantu orang-orang Yahudi disaat perjuangan sebagai pernyataan daripada semangat berkorban mereka yang idealis.

Kaum Yahudi amat mementingkan diri sendiri, justeru itu negara Yahudi selama-lamanya tidak mempunyai sempadan, sebab penentuan sempadan sesebuah negara itu memerlukan kewujudan semangat yang idealis bangsa itu, juga memerlukan penerimaan satu gagasan kerja. Tanpa gagasan kerja yang positif, maka bererti lenyaplah satu asas yang perlu untuk membangun tamadun.

Justeru itu katanya, walaupun bangsa Yahudi telah dikurniakan kecerdasan dan kepintaran yang baik, namun mereka tidak mempunyai kebudayaan mereka sendiri. Mereka sebenarnya tidak melahirkan sebarang hasil karya yang penting dalam bidang kesenian. Dan hasil-hasil kesenian yang dilahirkan mereka tidak lebih dari pungutan dan plagiat daripada hasil intelektual orang lain. Mereka tidak mempunyai bakat sebagai umat-umat yang kreatif untuk membangun tamadun.

Mengikut Hitler mereka tidak mempunyai jiwa idelisma yang menjadi unsur asasi untuk kemajuan manusia yang lebih tinggi, kerana itu keintelektualan bangsa Yahudi tidak pernah membina, malah meruntuh.

Adolf Hitler Dedahkan Tabiat Yahudi (IV)

Dedalu

Mengkut Hitler lagi kaum Yahudi selama-lamanya menjadi dedalu atau parasit yang menikmati hasil-hasil hidup orang lain, kerana itu mereka sering diburu dan diusir oleh bangsa-bangsa lain yang tidak tahan lagi menghadapi sikap mereka yang tidak mengenang budi dan menyalahgunakan kemudahan, ketetamuan yang diberikan kepada mereka.

Mereka tidak pernah memikirkan untuk meninggalkan kawasan-kawasan negeri yang telah didiami mereka, dan mereka juga tidak mudah berpindah dari kawasan-kwasan itu walaupun dilakukan kekerasan.

Sebaik sahaja mereka mendapat tapak di sesuatu kawasan, mereka perlahan-lahan mengembangkan sayap mereka apabila keadaan mengizinkan dan sesudah mereka berkuasa sepenuhnya di kawasan itu, maka bangsa yang memberi kawasan itu akan ditindas mereka hingga mati.

Seterunya Hitler menegaskan kaum Yahudi selama-lamanya menumpang hidup di negara-negara orang lain, tetapi ditengah organisasi negara itu, mereka dirikan kerajaan mereka dengan berselindung disebalik pertubuhan agama Yahudi tanpa memperlihatkan ambisi-ambisi keyahudian mereka.

Cara hidup mereka yang lihai menangguk di air keruh, kata Hitler melahirkan satu perwatakan Yahudi yang dinamakan oleh ahli falsafah Schopenhauer sebagai “Guru-guru besar pembohonagan. Pendustaan telah menjadi pakaian hidup mereka sama seperti baju-baju yang tebal menjadi pakaian orang-orang yang hidup diiklim sejuk”.

Mereka begitu pintar menyesuaikan diri untuk menipu bangsa-bangsa yang lain hingga mereka benar-benar dapat menyakinkan negara-negara yang mereka tumpangi bahawa mereka adalah rakyat Perancis jati atau rakyat Inggeris tulen atau rakyat Jerman atau Itali yang hakiki. Cuma agama sahaja yang berlainan.

Mereka biasanya memusat jalinan pengaruh mereka di kalangan pegawai-pegawai tadbir negara itu yang kebanyakannya tidak menyedari bahawa kaum Yahudi menyiapkan jaring-jaring untuk menipu mereka.

Adolf Hitler Dedahkan Tabiat Yahudi (V)

Agama Yahudi

Menyentuh tentang agama Yahudi pula, Hitler mengatakan bangsa Yahudi tidak memperjuangkan sesuatu gagasan yang tertentu, kerana itu kepercayaan kepada kehidupan Akhirat merupakan satu kepercayaan yang asing bagi mereka.

Kitab Talmud yang dipuja oleh mereka, bukanlah kitab suci yang menggalakkan mereka untuk bersedia dan berusaha dengan amalan-amalan sebagai bekal untuk menghadapi kehidupan akhirat, malah Talmud adalah sebuah buku yang membuat peraturan yang baik dan amali di dunia sahaja.

Ajaran-ajaran agama Yahudi juga, katanya tidak membabitkan masalah-masalah akhlak, malah ajaran-ajaran itu hanya terbatas pada persoalan-persoalan kehidupan ekonomi sahaja. Mereka sebenarnya telah menggunakan agama untuk tujuan-tujuan perniagaan.

Adolf Hitler Dedahkan Tabiat Yahudi (VI)

Taktik Perluasan Kuasa Yahudi

Kata Hitler lagi, bangsa Yahudi datang sebagai pedagang kecil, kemudian dengan kepintaran disamping kekurangan pengalaman bumiputera Jerman, mereka dengan senang dapat menapakkan pengaruh mereka dan mengekalkan perwatakan keyahudian mereka. Pada peringkat pertama mereka diterima dengan baik.

Setelah bertapak disesuatu kawasan, mereka perlahan-lahan mengembang dan meluaskan kegiatan eknomi mereka di sekeliling kawasan itu, tetapi peranan ekonomi yang diambil mereka bukan selaku pengeluar, malah selaku orang tengah. Dan oleh kerana mereka mempunyai kepintaran perniagaan yang diwarisi mereka sejak ribuan tahun, maka pertandingan ekonomi mereka dengan mudah dapat mengatasi kegiatan ekonomi bumiputera. Dan tidak lama kemudian seluruh bidang-bidang ekonomi dibolot mereka.

Mereka mulakan kegiatan ekonomi mereka di Jerman dalam bentuk perniagaan meminjamkan wang dengan bayaran bunga. Inilah bentuk perniagaan mereka yang tradisional yang diwarisi mereka zaman berzaman. Mereklah yang mula memperkenalkan sistem pinjaman wang dengan bayaran bunga di Jerman. Kejelikan sistem ini pada mulanya tidak disedari, malah dialu-alukan kerana ia memberi kemudahan-kemudahan kewangan yang melegakan, tetapi kemudian ternyata sistem itu telah membawa penindasan dan pemerasan yang membuat orang ramai Jerman menjadi mangsa mereka, sedangkan mereka meraih keuntungan yang berlipatganda yang menjadikan kedudukan mereka bertambah kukuh.

Setelah menikmati kekukuhan ekonomi, mereka lantas memutuskan untuk tinggal tetap di negeri Jerman. Usaha-usaha ke arah peluasan terus dirancangkan dengan menduduki kawasan-kawasan bandar, dan pekan-pekan yang strategik, memiliki gerai-gerai di pasar-pasar besar, kemudian mereka perlahan-lahan menubuhkan kerajaan dalam kerajaan dan memandang seluruh bidang perniagaan dan kewangan sebagai kepunyaan mereka. Di sinilah mereka melakukan exsploitasi-eksploitasi yang sejahat-jahatnya.

Akhirnya seluruh bidang perniagaan dan kewangan dapat dimonopoli oleh mereka. Mereka melakukan segala macam eksploitasi dan mengenakan bunga pinjaman yang tinggi hingga menimbulkan sungutan dan kemarahan orang ramai.

Tindak tanduk kaum Yahudi yang terang-terang memperagakan kekayaan mereka di tengah-tengah rakyat bumiputra Jerman kata Hitler telah menimbulkan iri hati rakyat Jerman. Mereka bangkit memberontak merampas harta kekayaan Yahudi dan memandang kehadiran Yahudi di ditanahair Jerman sebagai ancaman bahaya yang besar kepada mereka.

Namun begitu katanya, kaum Yahudi tidak pernah mengalah, mereka kembali menyusun barisan mereka dan berusaha untuk menegakkan semula kedudukan mereka dengan melancarkan polisi mengampu kerajaan yang memerintah. Dan untuk maksud itu mereka gunakan sepenuhnya pengaruh kewangan yang kukuh itu. Akhirnya mereka berjaya menggembalikan kedudukan-kedudukan mereka dan dengan itu mereka mendapat kesempatan-kesempatan untuk melanjutkan perniagaan dan eksploitasi yang tradisional mereka terhadap rakyat Jerman.

Adolf Hitler Dedahkan Tabiat Yahudi (VII)

Itulah sebabnya Hitler pada suatu peringkat, untuk membendungkan peluasan ekonomi Yahudi yang berleluasa itu, kerajaan Jerman terpaksa mengadakan undang-undang mengharamkan orang-oang Yahudi memiliki tanah. Walaupun demikian bangsa Yahudi dapat meluluskan kehendak-kehendak mereka menerusi persahabatan dengan anak-anak Raja Jerman yang kebetulan sering berada dalam kesempitan kewangan. Merekalah yang menjadi anak-anak bidak Yahudi di zaman lampau dan akibat daripada interig bangsa ini Jerman tidak dapat membebaskan diri mereka dari kongkongan orang-orang Yahudi.

Namun begitu katanya orang-orang Yahudi meneruskan tipu muslihat mereka dalam bentuk-bentuk yang lebih lincah lagi. Mereka menganut agama Krisitian dan berkahwin dengan orang-orang Jerman. Mereka menguasai bahasa Jerman. Tetapi Yahudi tetap Yahudi. Mereka selama-lamanya tidak dapat melupakan hubungan darah mereka. Kerana itu lelaki Yahudi tidak berkahwin dengan wanita-wanita Kristian.

Sebab itu mereka berjuang untuk mendapatkan hak kerakyatan Jerman dan mempengaruhi pegawai-pegawai tinggi dalam kerjaan Jerman. Tapi walaupun mereka berjaya menguasai golongan pemerintah dan golongan tengah dengan pengaruh kewangan dan rasuah mereka, namun mereka tidak dapat menguasai rakyat jelata Jerman yang terus menentang mereka. Hal inilah yang membuat orang-orang Yahudi tidak puas, lantas mereka merancang untuk menegakkan penguasaan mereka di tengah-tengah rakyat jelata itu.

Untuk maksud itu mereka mulai bekerja menguasai badan-badan internasional dan menguasai akhbar-akhbar. Menerusi badan-badan dan akhbar-akhbar itu mereka bukan sahaja dapat meluaskan pengaruh mereka, malah dapat menyebarkan kekeliruan dan pembohongan yang merosakan penyebaran umum.

Setelah segala maksud mereka tercapai dan pengaruh mereka mula berpijak pada rakyat jelata, maka tibalah mereka pada matalamat yang pokok iaitu menggulingkan pemerintahan beraja Jerman.

Untuk maksud itu katanya, kaum cerdik pandai Yahudi tampil mempropagandakan sistem demokrasi kepada rakyat jelata Jerman, dan sistem itu telah berjaya memenangi hati mereka. Tetapi orang-orang Yahudi menggunakan sistem ini untuk meluluskan jarumnya bagi menguasai tampuk pemerintahan Jerman.

Akhirnya mereka telah berjaya menggulingkan pemerintahan beraja Jerman melalui sistem demokrasi yang diperjuangkan itu, tapi maksud mereka untuk menguasai tampuk pemerintahan kerajaan Jerman itu tidak juga tercapai, kerana rakyat Jerman telah pun membuka mata terhadap eksploitasi mereka.

Dan seterusnya Hitler untuk menguatkan kerajaan rakyat Jerman, cerdik pandai Yahudi menelurkan pula sistem komunisme yang berjuang untuk menegakkan kekuasan kaum pekerja, dengan sistem itu mereka berjaya mengadu dombakan rakyat Jerman dan menggoyangkan kedudukan kerajaan dan dalam setiap pertarungan, kaum Yahudi lah yang selama-lamanya meraih kemenangan.

Adolf Hitler Tubuhkan Divisyen Tentera Islam (I)
(Siti Ainiza Kamsari)

Satu pendedahan yang agak menggemparkan muncul baru-baru ini apabila Institut Kajian Aero dan Angkasa Malaysia (IKAM) menemui fakta-fakta menarik disebalik kajian IKAM terhadap data sejarah Operasi Divisyen Hanzar!

Pendedahan itu menimbulkan kekeliruan mengenai siapakah sebenarnya Adolf Hitler. Dalam banyak catatan sejarah, tidak ada yang positif bagi menggambarkan pemimpin Jerman semasa Perang Dunia Kedua ini. Bukan sahaja negatif malah namanya masih dicaci sehingga hari ini kerana tragedi Holocaust. Jutaan orang Yahudi mati dipercayai kononnya angkara perintah Hitler.

Bagaimanapun, sesuatu yang menghairankan sebaliknya terjadi. Hitler didapati masih mempunyai nilai toleransi yang tinggi dengan membenarkan penubuhan beberapa divisyen tentera beragama Islam didalam kem atau menjadi sebahagian daripada bala tentera Nazi Jerman.

(Gambar : Amin Al Husseini spent World War II in Berlin at Hitler's side. Husseini established a division of Muslim Nazis "the Hanzar" division and played a first-hand role in instigating the genocide of Europe's Jews, Serbs and Gypsies. After World War II, he actively recruited Nazi officers into the Arab governments of the Middle East)

Adolf Hitler Tubuhkan Divisyen Tentera Islam (II)

Menurut Jeneral Leon Degrelle, seorang Komander Divisyen Waften SS (askar rakyat) Jerman, ada tiga Divisyen Waffen SS yang 90 peratus anggotanya beragama Islam. Jumlah anggota dalam ketiga-tiga divisyen ini pula berjumlah 60 000 orang. Antara tiga divisyen tentera beragama Islam Waffen SS ini, divisyen tentera paling terkenal adalah Divisyen ke-13 Waffen SS Hanzar.

Divisyen ini beroperasi di Balkan dengan 90 peratus anggotanya berbangsa Albania, Bosnia dan Croatia yang beragama Islam. Bakinya orang Croatia beragama Kristian Katolik yang berjumlah 21 000 orang. Operasi Divisyen Hanzar mendapat perhatian IKAM kerana ia sesuatu yang sangat unik dan menakjubkan. Operasi tentera udara sukarela Croatia berjaya menembak jatuh hampir 300 kapal terbang tentera udara Russia (komunis) sedangkan kapal terbang mereka yang dimusnahkan tentera udara Russia kurang daripada 10 pesawat ketika Perang Dunia Kedua tercetus di Balkan.

Hanzar adalah perkataan Arab, Bosnia dan Croatia yang bermaksud parang. Parang Hanzar ini dipilih sebagai nama rasmi dan juga simbol bagi Divisyen ke-13 Waffen SS. Pakaian rasmi Divisyen Hanzar pula sama seperti pakaian rasmi Waffen SS yang lain. Cuma bezanya, anggota tentera Divisyen Hanzar memakai tarbus. Dari segi persenjataan, anggota pasukan ini juga dilengkapkan dengan senjata seperti anggota Waffen SS lain.

(Gambar : Bosnian Nazi Muslim Flag under Amin Al Husseini – 1943)


Adolf Hitler Tubuhkan Divisyen Tentera Islam (III)

Namun IKAM mendapati apa yang lebih menarik ialah terdapat seorang tokoh Islam yang mampu menjalinkan hubungan baik dengan Hitler. Dia turut berperanan sebagai pemimpin Divisyen Hanzar. Beliau ialah Mufti Besar Baitulmaqdis, Haji Amin Al Husseini. Beliau ialah pemimpin yang berpengaruh di Wilayah Arab terutama di kalangan pemimpin Arab Palestin.

Sepanjang tempoh Perang Dunia Kedua itu, Amin Al Husseini menetap di Jerman bagi menentukan pembentukan koordinasi antara fahaman Nazi dan polisi Arab sehingga membawa kepada pembentukan Divisyen Hanzar pada Februari 1943.

Divisyen Hanzar dihantar mengikuti latihan ketenteraan di Perancis sebaik sahaja penubuhannya. Ia mula beroperasi di Balkan pada Februari 1944. Divisyen ini beroperasi dengan jayanya menentang gerila komunis Partisan pimpinan Josip Broz Tito dan juga tentera Russia. Walaupun jawatan Muftinya dilantik oleh kerajaan British yang ketika itu menjajah Palestin, namun Amin Al Husseini merupakan seorang yang sangat membela Islam. Beliau juga bertanggungjawab menyekat kemaraan dan kemasukan beramai-ramai Yahudi ke Eropah setelah kaum itu gagal disekat memasuki wilayah Palestin.

(Gambar : 19 December 1942 Mufti Hajj Amin al-Husayni talking with Moslem Waffen SS from Azerbaijan)

Adolf Hitler Tubuhkan Divisyen Tentera Islam (IV)

Generasi sekarang hanya mengenali Hitler namun ketokohan Amin Al-Husseini sebagai pejuang Islam pada Perang Dunia Kedua sangat jarang diketahui. Malah beliau seorang yang banyak berjasa menggerakkan kebangkitan orang Islam selepas kekalahan kerajaan Uthmaniah (Ottoman) di Palestin diikuti Mesir dan Iraq.

Malah beliau merupakan mentor perjuangan kepada pemimpin Pertubuhan Pembebasan Palestin (PLO), Allahyarham Yasser Arafat dan ketua pemimpin dan pejuang Islam yang lain. Walaupun ada laman web yang memburuk-burukkan nama Amin Al Husseini kerana dituduh terlibat dalam pembunuhan orang Kristian di Balkan namun paparan gambar sepanjang hayat beliau jelas menunjukkan tokoh ini mampu menerokai hubungan antarabangsa yang cukup luar biasa terutama berjaya menjalinkan satu hubungan dengan Hitler.

(Gambar : Amin Al Husseini spent most of the war in Berlin. He was on Hitler's payroll as he lead the Hanzar Division of Muslim SS and played a lead-role in determining the fate of Europe's Jewish community. From Berlin, Amin Al Husseini helped organize the transfer of Nazi officers into the Middle East)

Adolf Hitler Tubuhkan Divisyen Tentera Islam (V)

Presiden IKAM, Norul Ridzuan Zakaria berkata, adalah satu isu yang sangat menarik apabila Hitler memberikan persetujuan untuk menubuhkan Divisyen Hanzar dan toleransinya terhadap kegiatan anggota divisyen berkenaan yang majoritinya terdiri daripada orang Islam. “Sebelum ini begitu banyak fakta menjelaskan bahawa Hitler adalah seorang diktator yang kejam dan tidak bertoleransi terhadap keagamaan, apatah lagi Islam,” kata beliau.

Menurut Norul Ridzuan, setiap batalion atau rejimen dalam Divisyen Hanzar akan dilengkapi seorang imam dan seorang guru agama yang bertugas untuk memastikan setiap anggota divisyen ini terus mengekalkan cara hidup sebagai muslim. “Di samping itu, divisyen ini kerap menerima kunjungan Mufti Baitulmaqdis Imam Amin Al-Husseini yang melengkapkan pengisian rohani anggota divisyen ini,” tambah beliau lagi.

Sebagaimana fakta sejarah merekodkan kekalahan tentera-tentera Nazi dalam Perang Dunia Kedua itu, begitu juga nasib yang diterima oleh tentera Divisyen Hanzar yang terpaksa menyerah diri pada Mei 1945 apabila pasukan tentera Jerman berundur dari Balkan. Lebih malang lagi kesemua mereka kemudian dibunuh oleh diktator Tito yang disokong oleh British dan Rusia.

(Gambar : Bosnian Muslims under the orders of Amin Al Husseini. Note the Nazi insigna on their hats)

Adolf Hitler Tubuhkan Divisyen Tentera Islam (VI)

Mungkin satu semakan semula sejarah Hitler perlu dibuat. Ini kerana hubungan baik Hitler dan Amin Al Husseini tentunya tidak terhad atas kepentingan politik dan mengembangkan pengaruh masing-masing. Pasti masih ada sesuatu yang telah disembunyikan daripada pengetahuan umum di sebalik Hitler yang sering diburukkan dengan Holocaustnya itu. Benarkah beliau sekejam itu?

Persoalan ini ditimbulkan oleh Pesiden Iran, Ahmadinejad mengenai sejauh mana kebenaran holocaust. Ujar pemimpin itu, jika benar ia wujud maka itu sepatutnya menjadi dosa orang Eropah.

“Tetapi mengapa rakyat Palestin dan umat Islam yang terpaksa menanggungnya. Namun, kita meyakini Barat sebenarnya telah berjaya diperalatkan oleh Yahudi untuk menghancurkan negara Islam demi kelangsungan rejim dan puak Israel,” katanya.

(Gambar : Amin Al Husseini, future President of the World Islamic Congress (1961) and founding father of the Arab League (1944) inspects his Muslim Nazi troops, the Hanzar Division. Amin Al Husseini making the traditional nazi salute)


















Picture of Amin Al Husseini in his uniform as Officer of the Ottoman Empire. He was posted in Smyrna where Armenian Christians were mass-murdered by the Ottoman Army. The defeat of the Ottoman Empire marked the end of Islamic rule at the hands of the secular Kamal Ataturk and left behind a taste for revenge in the heart of Amin Al Husseini.



German soldiers cutting the beard of Jew


German soldiers cut beard of Jew


American soldiers of the U.S. 7th Army force boys, believed to be Hitler Youth, to examine boxcars at Dachau containing the bodies of prisoners who had starved to death, April 30, 1945.


German civilians are forced to view a wagon loaded with the corpses of Buchenwald prisoners, April 16, 1945.


A German girl is overcome as she walks past the exhumed bodies of some of the 800 slave workers murdered by the SS guards near Namering, Germany, and displayed here so that townspeople could view the work of their Nazi leaders.


German civilians from the town of Nordhausen dig mass graves for the dead prisoners from the Nordhausen concentration camp, April 14, 1945.


Under the direction of an American soldier, German civilians from Gardelegen carry wooden crosses to the site where they were ordered to bury the bodies of concentration camp prisoners killed by the SS in a barn just outside the town.


On orders from the U.S. Army, Austrian citizens remove corpses from the "Russian camp" section of Mauthausen for burial in a mass grave, May, 1945.


SS officer Eichelsdoerfer stands among the bodies of prisoners killed at the Kaufering IV concentration camp, April 1945. Eichelsdoerfer was the commandant of the camp.


Austrian civilians are forced to dig mass graves for the corpses found in Gusen, early May, 1945.




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails