24 July 2010

Celaka punya Celcom! Perompak duit customer! Aku sumpah ko bangkrap!

Kepada pengguna-pengguna Celcom, berwaspada la. Celcom dalam diam-diam curi duit korang. Patut baru ni aku terbaca kat komplen pelanggan dalam akhbar cerita mengenai prepaid diorang abih kena bedal ngan subcription yang ntah apa-apa! Aku yang pakai postpaid pun jadi mangsa rupanya.

Mulanya aku tak perasan, Tapi sejak beberapa hari ni aku terima SMS ni:


"RM0> Langganan lagu anda tlh berjaya diperbaharui, RM1.00 telah dicaj ke akaun anda. Langganan lagu ini akan diperbaharui stp minggu tertakluk terma & syarat."

9 mesej aku terima setakat ni. Aku terfikir, apahal plak ni tetiba caj aku? Lagu apa? Pastu aku scroll balik SMS-SMS bangang dari Celcom yang lepas-lepas. Rupanya dia ada hantar notification pasal ni:


"RM0> Pelanggan yang dihargai, mulai 6/7 tiada lagi caj bulanan utk Nada Dering Pemanggil. Kini hanya RM1/RM1.50 stp minggu utk stp lagu didlm My Album. Info: *118#"

What the fuck! Aku percaya kalau korang yang bijak pandai takkan layan mesej-mesej mengarut camtu, sebab tu Celcom hantar SMS je dan bukan surat menyurat secara formal untuk memberitahu polisi baru yang dikeluarkan. Celcom tau, kalau diorang hantar surat, mesti orang dah ambil tindakan awal, nak stop atau nak menten. Maka sempatlah Celcom merompak duit korang sebelum korang menyedari bebanan yang korang bakal lalui.

Kalau dulu korang hanya akan di caj sebanyak RM3 sebulan dengan belian lagu RM3 - RM3.50 satu lagu, sekarang korang bayangkan, kalau dalam My Album korang ada 10 lagu, bermakna RM10 - RM15 akan hilang setiap minggu. Itu tak termasuk kalau korang subscribe lagu baru.

Macam aku, aku terima 9 mesej, bermakna RM9 dah terbang. Bayangkan kalau setiap orang di caj RM9, kalau 10 orang dah RM90, 100 orang dah RM900... Perghhh!!! Perompak berjaya betul Celcom ni!! Memang babi la Celcom ni!!!

Hari ni aku ambik keputusan taknak pakai lagi Call Me Tone (CMT). Aku dah unsubscribe. Pergi mampos laa ko Celcom! Aku harap kalau korang baca entri aku ni, korang pun sama unsubscribe jugak CMT. Biar Celcom bangkrap! Muflis!



Aku dah cek bil aku, confirm aku kena caj tapi bulan ni punya bil hanya masuk 2 caj, confirm next month ada 7 caj lagi. Tobat aku tak halal dunia akhirat! Mintak-mintak kembung laa perut ketua-ketua Celcom yang makan duit rompakan ni!!!!






Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails