02 May 2010

Contest hangit by arieza


"Opera cina??? Bukan....
Budak Albino??? Pun bukan...
Akulah.... Hantu bedak!!!"
Google translator says: "Chinese Opera? Not .... boy Albino? pun not ... I am .... Ghost powder!"

Nama saya Fateen, ketika usia saya 1 tahun++ saya suka main bedak. Asal saya jumpa bedak, saya main. Asal bedak jumpa saya, saya main jugak... Last-last Daddy saya bengang, terus muka saya jadi mangsa, abih putih muka saya macam hantu bedak. Jahat betul Daddy saya. Lepas daripada tu saya dah tak main dah ngan bedak, takut Daddy putihkan muka saya lagi.... Taknak sudahhhh....
Google translator says: Fateen my name, my age was a year + + I love to play powder. I found the original powder, I go. I find the original powder, I go jugak ... Last-last wide-open my Daddy, my face continues to be a victim, a facet I like ghost white face powder. Dark Daddy correct me. The last of me I can not play dah dah ngan powder, Daddy PuTiHkaN afraid my face again .... Sudahhhh do not want to ....




"Bestnya check-in dalam trolley ni, rasa macam kat 5 stars hotel"
Google translator says: "Giler! Check-in in my trolley, feeling like Cat 5 stars hotel"

Al-kisahnya malam tu budak kecik ni tido lambat, pastu pagi-pagi dah kejutkan dia bangun sebab nak ambil ibunya kat Airport Kuantan. Pastu, pergi ke Pejabat Imegresen Kuantan untuk buat passport. Sementara tunggu siap, kitorang pergi ler shopping kat East Coast Mall. Si Daniel masa ni dah tumbang, Takkan nak dukung jer masa nak shopping. Last-last kasik dia check-in dalam trolley je laa hahaha...
Google translator says: Al-story night writing in bahasa ni tu Human boy slow, pastu kejutkan morning I want to pick him up because his mother's funeral Kuantan Airport. Pastu, go to the immigration office to make passport Kuantan. While waiting for completion, kitorang go shopping ler Kat East Coast Mall. Daniel si ni time I collapsed, I will never want to carry my shopping to my time. Last-last kasik he check in the trolley Laa je ... hahaha




"Iskh daddy ni, muka daniel camni pun nak ambil gambar!!!"
Google translator says: "Iskh my daddy, daniel face camni also wants to take a picture!"

Ni gambar masa lepas makan apa ntah... comot gila huhuhu...
Google translator says: Ni pictures of past eat Patrimonio ... comot mad huhuhu ...




"Daddy ni jahat betul... Daniel ni lelaki laa, ada plak gi pakaikan tudung, tak baik tau...."
Google translator says: "Daddy correct my bad ... my man Daniel Laa, a plaque and put the lid gi, I know better ...."

Comel tak? Mesti memula korang tengok cam pompuan kan?? Yang sebenar namanya Muhammad Daniel Haqimee tapi telah di dajalkan oleh daddy nya menjadi Nur Daniella hahahah!!!
Google translator says: Cute is not? Must begin to see cam pompuan still place right? The actual name is Muhammad Daniel Haqimee I was his daddy dajalkan of the Nur Daniella hahahah!




"Uwaaaaaaaa!!!! Nak kamera!!!!"
Google translator says: "Uwaaaaaaaa!! My camera !!!!"

Anak aku yang menangis sebab kalah berebut kamera ngan aku huhuhuh.... Pantang betul jumpa kamera...
Google translator says: Children who cry because I lost my fight ngan camera huhuhuh .... Prohibitions find the right camera ...




"Hantu bedak is back!!!"
Google translator says: "Ghost powder is back!"

Ingatkan dah serik main bedak... Rupanya dah besar pun still main bedak... Kali ni lebih advance, 1 badan berbedak hahaha!!!
Google translator says: Remember my main serik powder ... It seems I still have to play great powder ... Ni times more advance, a powdered body hahaha!




"Nama I Fateen, I nak jadi model bila besar nanti... Comel tak I??"
Google translator says: "The name I Fateen, I want to be a model when it grows up ... I Cute?"

Ni gambar lama dah, masa ni Fateen takleh jalan lagi... Duduk pun tak berapa betul lagi. Sampai masa nak ambik gambo ni pun terpaksa tongkat badan ngan tangan kat tengkuk dia kah kah kah!! (P/S: Itu tangan bukan cekik anak yee.... Kang tak pasal-pasal orang report aku cekik budak...)
Google translator says: My old pictures I, my time Fateen takleh road again ... What right do not sit down again. Until the time I have had to take gambo ni ngan body uses her hands Kat neck l l l! (P / S: That's not the hands of children cekik Kang Yee .... those clauses do not report me cekik boy ...)




"Lihatlah mataku yang stim ini... baru lepas shisha.... Hidung pun dah berair ni"
Google translator says: "Look at my eyes ... that is the new steam last shisha water .... I have my nose"

Gambar ini diambil semasa perjalanan pulang dari melancong ke Melaka, 2 tahun lepas kalau tak silap. Dah ngantuk sangat laa tu....
Google translator says: This picture was taken while returning from travel to Malacca, two years ago, if not wrong. Roselle is Laa dah tu ....




"Fateen dah seriklah... Dah taknak main bedak. Tapi Fateen tau ni bukan bedak tapi ubat!!!!"
Google translator says: "Fateen seriklah ... Dah dah do not want to play powder. Fateen I know my drugs but not the powder !!!!"

Anak aku si Fateen ni kena chicken pop ari tu lepas balik dari Zoo Kemaman. Memula kakaknya yang kena dan jangkit kat dia plak. So, yang putih-putih tu ubat yang di sapu.
Google translator says: I am the Son of Fateen ni ari tu be the last chicken pop back from Zoo Lake. Begin to be his sister and his Cat fight plaque. So, the white-white in drug sweep tu.




"Si adik tengah syok tido, si kakak mendajalkan si adik"
Google translator says: "The writing in bahasa shock the middle sister, the sister of the younger mendajalkan"

Daniel tengah tido dalam buaian pada mulanya, last-last kena bedak ngan kakak dia, Fateen... Kalau dah hantu bedak tu, hantu bedak jugak... Sampai orang lain pun jadi mangsa...
Google translator says: Daniel writing in bahasa in the middle of a swing at first, last-last to be his sister ngan powder, Fateen ... Tu powder if my ghost, ghost powder jugak ... Until someone else already be a victim ...




Aku join contest ni sebab Tuan Contest amat sengal yang dok canang-canang "hadiah yang tak berapa nak menarik" tapi aku nak jugak hadiah tu kalau tak menang pun!!

Hadiah-hadiah yang ditawarkan adalah :

* Hadiah pertama - T-Shirt bertulis/berlogo London/Oxford
* Hadiah kedua - London Fridget Magnet & London Keychain
* Referrer terlaris - London Keychain
* Saguhati - mungkin ada mungkin takde, bergantung dengan sambutan

Kalau korang nak join, jomlaa.... tapi tempat pertama aku dah booking hahaha!!!


P/S: Hahahahaha!!! lawaknya bahasa translation oleh Google




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails