30 March 2010

Tutorial: ESET NOD32 ID & Password update

Hari ni aku nak kasik tutorial sikit pasal nak update ID ngan password antivirus ESET NOD32. Ramai geng-geng aku pakai ESET NOD32 sebab aku yang tolong install dan bagitau diorang kalau nak update ID ngan password, link ada aku letakkan kat blog aku ni. Tapi masalah timbul bila antivirus ESET NOD32 ini sendiri yang block bila nak access ke link tu so, bagi yang noob memang tak tau nak buat apa... Haha! Padan muka! Reti pakai je tak reti nak explore.

Aku taknak membebel, cuma aku nak bagitau cara nak access ke link/site tu dan update ESET NOD32 ID dan password. Mudah saja, ikut step kat bawah ni:

1. Korang boleh tengok kat bahagian FAVOURITE LINK aku ada link ESET NOD32. Korang boleh klik kat situ.



2. Bila dah klik, mungkin korang akan face problem takleh nak access sebab kena blok ngan antivirus. Jangan panik, mudah je...



3. OK, bila dah dapat mesej macam kat atas ni, korang open antivirus dan ikut step nombor dalam gambar bawah ni. Disable antivirus untuk sementara waktu sementara korang nak masuk ke website tu untuk dapatkan ID dan password baru.





4. Bila korang dah klik untuk disable tu, popup akan keluar, tekan YES je....

5. Ada 1 cara lagi yang korang boleh buat kalau taknak disable antivirus. korang bukak antivirus, tekan F5 dan ikut step nombor pada gambar kat bawah ni.



6. Bila dah tekan button ADD tu, popup akan keluar dan korang isi ni: eset-nod32-free.blogspot.com dan address tu akan masuk ke kotak. Tekan OK. Dah pun siap. So, next time tak perlu lagi nak disable dan enable.



7. Haa..... dah boleh access pun... So, kat website ni listing banyak ID dan password yang korang boleh pilih mana yang korang nak...



8. Dah pilih tu, korang copy satu-satu. ID dulu dan kemudian password dan masukkan ke tempat seperti dalam gambar kat bawah ni





9. Dah pun siap... Cubalah update dulu sebelum tutup antivirus tu kot-kot ID dan password yang korang pilih tu dah expired. Kalau dah expired, ulang step 8 sampai dapat update. ID dan password kat site ni dikeluarkan pada setiap hari. Jadi kalau antivirus korang expired, masuk je ke site ni dan update.


Selamat mencuba! Selamat berjaya!




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails