10 October 2009

Cara auto-update blog posting di Yahoo! Messenger

Nih ada trick baru mempromosikan blog atau posting blog yang korang dah update melalui YM. Kalau korang tengok status YM aku, mesti korang nampak list posting aku kat bawah macam kat gambar bawah ni... So, dengan ni, korang tak payahlah nak melalak kat sbox blog orang lain bagitau yang korang dah update blog haha!!!...



Caranya mudah saja.... Dengan hanya beberapa step, dah boleh siap. Ikut je cara kat bawah ni.

Langkah pertama: Bukak windows YM, pergi kat menu Messenger >> My Account Info macam kat gambar bawah ni. Klik situ.



Langkah kedua: Lepas korang klik situ, browser akan bukak page Yahoo! Login je kat page tu guna ID dan password korang.



Langkah ketiga: Lepas login tu, korang klik kat tab My Profile.



Langkah keempat: Kalau korang tak nampak icon blogger/blogspot, korang klik kat more.



Langkah kelima: Bila dah klik more tu, carik icon blogger dan add je la URL blog korang. pastu bila dah siap, korang logout YM dan login balik....



Itu saje... Cubalah.....

P/S: Korang jangan tanya aku camana aku boleh nampak ID aku masa aku online YM. Aku pun tak sure camana, sejak dulu memang muncul ID aku sendiri time aku online. Tapi korang boleh cuba, add ID sendiri kot.....




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails