05 September 2009

Redeem Birthday Coupon

Hari ni dapur rumah aku tak berasap, dah bosan makan nasi je hari-hari so hari ni aku decide nak gi makan KEPCI. Memula plan nak makan KFC kat yellow town je tapi tiba-tiba buat keputusan yang gila-gila sikit... Makan KFC kat Hotel Awana Kijal hahaha!!!

Actually bukan saja-saja nak gi berbuka kat sana tapi ada plan lain. Aku nak gi redeem kupon birthday aku kat Mesra Mall.



So petang tadi pukul 5 aku bertolak ke Mesra Mall dan tiba kat sana lebih kurang 5.30 petang. Oleh sebab awal lagi, aku satu family jalan-jalan dulu dalam Mesra Mall sampailah pukul 6 petang. Pastu terus ke kedai Big Apple Donuts & Coffee untuk redeem kupon yang aku dapat dari management aku tempohari.

(Sempat lagi pakwe-makwe ni lalu masa aku snap gambo kedai ni....)


Inilah rupa donut yang aku ambik. Sungguh menyelerakan. Pastu terus blah ke KFC Awana Kijal untuk berbuka puasa. Gi lewat-lewat karang takde tempat plak nak duduk. Aku order 2 set shrimp stix combo, 1 set D (twister), 1 bekas kentang putar besar dan 1 air pepsi... Abihlah dalam RM30 lebih. Aku bawak masuk sekali ngan donut ni, hajat di hati nak makan masa berbuka tapi akhirnya tak terbuka terus kotak tu, kenyang yang amat sangat. Bawak balik rumah je laa....

Sekarang masih kenyang, donut ada 5 bijik lagi tak tau camana nak abihkan. huhuhu!!!!

Malam ni jugak aku bayar zakat fitrah. Kadar zakat bagi negeri Terengganu tahun ini ditetapkan sebanyak RM6, RM7 dan RM8. Aku bayar sebanyak RM60 untuk 7 orang (aku, wife, anak 3 orang, mak aku dan anak saudara aku). Bayar lebih sikit takpelah... Sementara aku masih ada rezeki. Mana tahu suatu hari nanti aku pula yang perlukan bantuan.






Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails