04 June 2010

My best friend ever: Ajie

Semalam Ajie contact aku via Facebook yang dia akan ke Kemaman hari ini. Nice~ Dan hari ini dia call aku, dah pukul 5.30 petang but nevermind la, lagipun dah lama tak jumpa. At least 6 tahun kot. So, kitorang gi lepak makan keropok, satar dan otak-otak kat Kuala Kemaman.

He's my best friend ever, walaupun kami dipisahkan Laut China Selatan, namun persahabatan kami masih utuh sehingga ke hari ini.

Masih segar di ingatan, permulaan pertemuan, dia sebagai rakan sekelas di sekolah rendah, waktu itu di tahun 4 di Sekolah Kebangsaan Chukai, Kemaman tahun 1988. Bermain bersama, belajar bersama. Banyak kenangan antara aku dan dia.

Namun kegembiraan tak selalu datang, dia pulang ke tempat asalnya di Bukit Goh, Kuantan semasa di tahun 5 1989. Namun, kami sering berutus surat. Masa tu mana ada internet. Namun akhirnya kami terputus hubungan terus. Aku cuba menjejakinya sehinggalah 12 tahun kemudian, aku terjumpa kembali alamat rumahnya lalu aku mengutuskan sepucuk surat namun aku langsung tak mengharapkan balasan.

Tak diduga akhirnya pada suatu petang aku menerima satu panggilan telefon dari seorang yang tak dikenali dan akhirnya dia memberitahu yang dia adalah Ajie. Aku bersyukur sangat, setelah 12 tahun berpisah tanpa berita, masih ada peluang untuk aku berjumpa dengannya.

Dan sejak dari itu kami berhubung semula sehinggalah kami berkahwin. Aku masih di Kemaman dan dia berkahwin dengan seorang gadis di Kuching. Jarak perkahwinan kami pun tak lama rasanya. Aku 31 Ogos 2002 dan dia bulan september kalau tak silap. Betul tak Ajie?? hehehe....

Last sekali aku jumpa Ajie 6 tahun lepas masa aku transit dari Bintulu ke KL. Makin hensem, makin besar pouch bag. And today we met again...

Hopefully our friendship akan kekal sampai bila-bila....

Thank for being my friend Mohd Rozi Ramli.

P/S: Jie, takyah nok ukur laa pouch bag mu ngan pouch bag aku... mu punya lagi besar... Banyak isi barang kot hahaha




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails