14 August 2010

Holocaust Part 2

Credit to: Mr Hilmi Halim


Hitler Itu Mungkin Ada Benarnya (VI)

Walaupun secara umumnya, rekod Yahudi memanglah buruk, namun ini tidak menafikan kemungkinan adanya mereka yang baik di kalangan Yahudi. Tetapi rekod Yahudi secara umum, memanglah buruk. Ini diakui oleh Abd Allah bin Salam sendiri ketika beliau menganut Islam. Katanya:

“Wahai Rasulullah! Kaum Yahudi adalah puak yang paling kuat berdusta. Mereka jika tahu aku menganut Islam mereka akan menuduhku bukan-bukan. Sembunyikanlah aku di sisi engkau dan hantarlah orang bertanya pendapat mereka mengenaiku”. Maka Rasulullah pun menyembunyikannya dan menghantar orang memanggil golongan Yahudi lalu mereka pun datang. Rasulullah s.a.w bertanya mereka: “Apakah kedudukan Abdullah bin Salam pada pandangan kamu?” Jawab mereka: “Dia orang yang terbaik di kalangan kami, anak orang terbaik. Pemimpin kami, anak pemimpin kami. Ulama kami, anak ulama kami”. Sabda Rasulullah: “Apakah jika dia menganut Islam, kamu akan turut menganut Islam?”. Jawab mereka: “Allah lindunginya dari perkara tersebut”. Sabda Rasulullah: “Wahai Abdulullah bin Salam, keluar dan beritahulah kepada mereka”. Abdullah bin Salam pun keluar dan berkata: “Aku menyaksikan bahawa tiada ilah melainkan Allah dan Muhammad Rasulullah”. Lantas mereka berkata: “Dia orang yang paling jahat di kalangan kami, anak orang yang paling jahat. Orang yang paling jahil di kalangan kami dan anak orang paling jahil”. Kata Abdullah bin Salam: “Aku telah beritahu wahai Rasulullah! Bahawa Yahudi adalah kaum yang kuat berdusta”. (Riwayat Ahmad dan al-Bukhari).

Kita bukan anti kaum tertentu, atau anti-semitic secara membabi buta seperti Hitler atau masyarakat Eropah dahulu. Namun jika kita melihat Yahudi Israel hari ini mengkhianati perjanjian atau bersikap jahat, itu bukanlah perkara baru dan pelik untuk mereka kerjakan. Kepercayaan Hitler itu, mungkin ada benarnya.

(Gambar : Members of the Sonder kommando burn corpses in the fire pits at Auschwitz II-Birkenau. Courtesy of the Auschwitz-Birkenau museum, Poland)


Jewish women from the Mizocz Ghetto in the Ukraine, which held roughly 1,700 Jews. Some are holding infants as they are forced to wait in a line before their execution by Germans and Ukrainian collaborators.


A German policeman shoots individual Jewish women who remain alive in the ravine after the mass execution. (1942)


Jewish men await death in a gas van.


Crematoria ovens in Buchenwald concentration camp.

This photo was taken by an SS photographer. It is part of an album discovered after liberation by a female prisoner. Most people create family albums containing photos of their children, wives, husbands, mementos of places visited. Evidently this SS photographer was proud of the work he and his comrades were doing. The people in the photo had only just been brought from the trains where they had been crammed in cattle cars with no food, water or sanitation. Look closely at them, these were the people the Nazis considered dangerous. Not long after this photo was taken they were gassed, and their bodies burned.


A mass grave in the Bergen-Belsen camp


Shoes of the victims


A mass execution of Jews in Nazi occupied Soviet Union. Naked Jews, including a young boy, just before their murder.


Execution in German occupied Soviet Union































Adolf Hitler : Sudut Kisah Yang Jarang Kita Dengar (I)
(This Article Was Taken From Azhar Abdullah)

Apa yang bakal anda baca ini ialah sebuah email yang saya terima daripada seorang kawan dari Arab Saudi. Saya terjemahkan kedalam Bahasa Melayu dan saya kongsi bersama anda semua.

Penghormatanku kepada lelaki agung, Adolf Hitler. Semoga ada sepertinya pada zaman ini.

Aku berbual dengan seorang ahli keluarga yang sedang menamatkan tesis PhD beliau dan aku amat terperanjat apabila beliau nyatakan tesis beliau berkaitan Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Maka aku katakan "Takkan dah habis semua tokoh Islam didunia ini sampai kamu memilih si bodoh ini dijadikan tajuk?"

Beliau ketawa lalu bertanya apa yang aku ketahui tentang Hitler.

Aku lalu menjawab bahawa Hitler seorang pembunuh yang membunuh secara berleluasa dan meletakkan German mengatasi segala-galanya. Lalu dia bertanya dari mana sumber aku. Aku menjawab sumberku dari TV pastinya.

Lalu dia berkata, “Baiklah, pihak British telah melakukan lebih dahsyat daripada itu. Pihak Jepun semasa zaman Emperor mereka juga sama. Tapi kenapa dunia hanya menghukum Hitler dan meletakkan kesalahan malahan memburukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih wujud hari ini, sedangkan mereka melupakan kesalahan pihak British kepada Scotland, pihak Jepun kepada dunia dan pihak Afrika Selatan kepada kaum kulit hitam mereka?"


Adolf Hitler : Sudut Kisah Yang Jarang Kita Dengar (II)

Aku lantas meminta jawapan daripada beliau. Beliau menyambung, “Ada dua sebab.”

1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.

Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam.



Adolf Hitler : Sudut Kisah Yang Jarang Kita Dengar (III)

Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera Jerman yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua bahkan tentera Jerman pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu menunggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau.

Adolf Hitler : Sudut Kisah Yang Jarang Kita Dengar (IV)

Hitler juga sering bertemu dengan para Ulamak dan meminta pendapat mereka serta belajar daripada mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir.

(Gambar : Hitler bersama Syeikh Amin Al-Husainiy)

Adolf Hitler : Sudut Kisah Yang Jarang Kita Dengar (V)


Beliau juga meminta para Sheikh untuk mendampingi tentera beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi.


(Gambar : Seorang tentera Nazi melekatkan gambar Mufti Al-Quds)




Adolf Hitler : Sudut Kisah Yang Jarang Kita Dengar (IV)

Semua maklumat ini ialah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh saudara aku untuk tesis PhD beliau dan beliau meminta aku tidak menokok tambah apa-apa supaya tidak menyusahkan beliau untuk membentangkannya nanti. Beliau tidak mahu aku campurkan bahan daripada internet kerana aku bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang boleh melihatnya di internet.

Aku juga sedaya upaya mencari maklumat tambahan di internet dan berjumpa beberapa perkara :

1. Pengaruh Al-Quran didalam ucapan Hitler.
Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berhajat menyampaikan ucapan. Dia memerintahkan penasihat-penasihatnya untuk mencari kata-kata pembukaan yang hebat tak kira daripada kitab agama, kata-kata ahli falsafah ataupun daripada bait syair. Seorang sasterawan Iraq yang bermastautin di Jerman mencadangkan ayat Al-Quran :

(اقتربت الساعة وانشق القمر) bermaksud : Telah hampir Hari Kiamat dan bulan akan terbelah.

Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalam pembukaan dan isi kandungan ucapan beliau. Memang para ahli tafsir menghuraikan bahawa ayat tersebut bermaksud kehebatan, kekuatan dan memberi maksud yang mendalam.

Perkara ini dinyatakan oleh Hitler didalam buku beliau Mein Kampf yang ditulis di dalam penjara bahawa banyak aspek tindakan beliau berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau keatas Yahudi.

2. Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar

Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar didalam ikrar ketua tenteranya yang akan tamat belajar di akademi tentera Jerman.

"Aku bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan ini ialah sumpah suci ku,bahawa aku akan mentaati semua perintah ketua tentera Jerman dan pemimpinnya Adolf Hitler, pemimpin bersenjata tertinggi, bahawa aku akan sentiasa bersedia untuk berkorban dengan nyawaku pada bila-bila waktu demi pemimpin ku."

3. Hitler telah enggan meminum beer (arak) pada ketika beliau gementar semasa keadaan Jerman yang agak goyah dan bermasalah. Ketika itu para doktor mencadangkan beliau minum beer sebagai ubat dan beliau enggan sambil mangatakan, ”Bagaimana anda ingin suruh seseorang itu minum arak untuk tujuan perubatan sedangkan aku tidak pernah seumur hidupnya menyentuh arak?"

Ya, Hitler tidak pernah menjamah arak sepanjang hayat beliau. Minuman kebiasaan beliau ialah teh menggunakan uncang khas.

Bukanlah tujuan penulisan ini untuk membela apa yang dilakukan oleh Hitler, tetapi ianya bertujuan untuk menyingkap apa yang disembunyikan oleh pihak Barat. Semoga kita semua beroleh manfaat.

Anne Frank

Annelies Marie "Anne" Frank (12 Jun 1929 – Februari/Mac 1945) adalah seorang gadis Yahudi yang menulis sebuah buku harian ketika beliau bersembunyi bersama keluarga dan empat temannya di Amsterdam semasa pendudukan Nazi di Belanda pada Perang Dunia II. Setelah bersembunyi selama dua tahun, mereka dikhianati dan mereka dibawa ke kem konsentrasi yang mengakibatkan kesemua mereka mati kecuali Otto, ayah Anne. Otto kembali ke Amsterdam dan dia menemui buku harian anaknya. Kerana yakin akan uniknya catatan tersebut, Otto berusaha untuk menerbitkannya.

Buku harian tersebut diberikan kepada Anne pada ulang tahunnya yang ketiga belas dan mencatat rentetan peristiwa-peristiwa kehidupan Anne dari 12 Jun 1942 hingga catatan terakhir pada 1 Ogos 1944. Akhirnya buku harian itu diterjemahkan daripada bahasa Belanda ke berbagai bahasa dan menjadi salah satu buku yang paling banyak dibaca didunia. Beberapa produksi teater dan filem juga mengangkat tema diari ini. Buku harian yang digambarkan sebagai karya yang dewasa dan berwawasan ini mendedahkan potret kehidupan sehari-hari yang mendalam dibawah pendudukan Nazi. Melalui tulisannya, Anne Frank menjadi salah satu korban Holocaust yang paling banyak dibicarakan.

Kandungan Yang Tercatat Didalam Buku Hariannya

Untuk ulang tahunnya yang ketiga belas pada 12 Jun 1942, Anne menerima sebuah buku catatan kecil daripada bapanya yang dia kehendaki setelah melihat buku tersebut didalam sebuah kedai beberapa hari sebelumnya. Meskipun buku itu sebuah buku tanda tangan, Anne memutuskan untuk menggunakannya sebagai sebuah buku harian. Dia mulai menulis menggambarkan dirinya, keluarganya, dan teman-temannya, teman rapat yang dia sukai dan tempat-tempat yang dia suka kunjungi disekitar tempat tinggalnya. Meskipun isi awal ini menggambarkan dia sebagai seorang gadis kecil yang biasa, dia juga menggambarkan perubahan yang terjadi setelah pendudukan Nazi Jerman di Belanda.


Anne Frank 1929-1945 (I)

Anne Frank's world famous diary charts two years of her life from 1942 to 1944, when her family were hiding in Amsterdam from German Nazis. The diary begins just before the family retreated into their 'Secret Annexe'. Anne Frank recorded mostly her hopes, frustrations, clashes with her parents, and observation of her companions. Its first version, which appeared in 1947, was edited by Anne's father, who removed certain family references and some of her highly intimate confessions.

"I haven't written for a few days, because I wanted first of all to think about my diary. It's an odd idea for someone like me to keep a diary; not only because I have never done so before, but because it seems to me that neither I - nor for that matter anyone else - will be interested in the unbosomings of a thirteen-year-old schoolgirl. Still, what does that matter? I want to write, but more than that, I want to bring out all kinds of things that lie buried deep in my heart." (from The Diary of a Young Girl by Anne Frank, 1952)

Anne Frank 1929-1945 (II)

Anne Frank was born in Frankfurt, Germany. The Frank's family business included banking, management of the springs at Bad Soden and the manufacture of cough drops. Anne's mother, the former Edith Holländer, was the daughter of a manufacturer. She had married Otto Frank in 1925. Their first daughter, Margot Betti, born in 1926, was followed by Anneliese Marie, called Anne, in 1929. After the Nazis won in national elections in 1932, Adolf Hitler was appointed next year chancellor of Germany. Otto Frank had earlier toyed with the idea of emigrating, and in 1933 the family fled from Frankfurt to the Netherlands, where Otto Frank continued his career as a businessman. In 1938 Anne Frank's two uncles escaped to the United States. After the Nazi occupation of The Netherlands anti-Jewish decrees followed in rapid succession. Anne's sister received a notice to report to the Nazis. The family went hiding with four other friends in a sealed-off office flat in Amsterdam.

In 1944 Gestapo was informed of the flat - from 10 000 Jews, who went into hiding, some 5 000 were betrayed. SS Officer Karl Joseph Silberbauer - found in the 1960s by Simon Wiesenthal - arrested the Frank and the Van Pels families. The Franks were transported to the Auschwitz concentration camp, where Anne's mother died. Anne and her sister were transferred from the Dutch concentration camp, Westerbork, to Bergen-Belsen where they both died of typhus.

Anne Frank 1929-1945 (III)

"Whoever is happy will make others happy too. He who has courage and faith will never perish in misery!" (from The Diary of a Young Girl)

Otto Frank's secretary Miep Gies, who had searched the hiding place, gave Otto Frank the diary after the war. It was published in 1947 as HET ACHTERHUIS. The diary has been translated into some 60 languages since its publication. First translation into English was made in 1952 and published under the title The Diary of a Young Girl. It was adapted into a motion picture in 1959, directed by George Stevens.

Anne Frank 1929-1945 (IV)

The Diary - Anne Frank received a diary in 1942 for her 13th birthday, and wrote in an early entry: "I hope that you will be a great support and comfort to me." When she started the diary, she was still attending the Jewish Secondary School. On her birthday, 14, June, she opens presents: "The first to greet me was you, possibly the nicest of all," she writers about her new friend. After moving in the hiding place in a spice warehouse, Frank depictes the nightmare reality of eight persons crowded into tiny living quarters, in fear of being discovered, but also her dreams, hopes and feelings of a young girl on the verge of womanhood. "I still believe, in spite of everything, that people are still truly good at heart..." But there were moments of doubt, impatience, rage: "I simply can't built up my hopes on a foundation consisting of confusion, misery and death." The poignancy of the diary is increased by her use of epistolary form. The letters are addressed, in the absence of her friends, to the imaginary 'Kitty'.

Frank started to write at school, and planned to become a writer. When she heard from radio broadcast from London about the importance of war diaries and letters, and possible publication, she changed the style of her diaries. On May 20, 1944 she decided to rewrite her earlier texts, and in two and half months she produced 324 handwritten pages, which she entitled Het Achterhuis.

Anne Frank 1929-1945 (V)

The family was betrayed before Frank finished her work. The final entry is 1 August 1944. On 4 August they were arrested. After the war Otto Frank combined her daughter's writings, earlier and later, into version C, which became known as the Diary of Anne Frank. First it did not sell well, but when the diary gained a wide fame in the United States, where it was dramatized and filmed, the lively and moving book sold most copies in the world in the 1960s and 1970s. Also Anne Frank Huis - the hiding-place - was opened in Amsterdam on the Prinsengracht 263. The house was given by its owner to the Anne Frank foundation.

The authenticity of the diary was examined in the 1980s, when neo-Nazis claimed that it was forged. All the versions of Anne Frank's texts were published in 1986. However, Otto Frank had put aside before the publication five diary pages, giving them later to his close friend, Cor Suijk. In these pages Ane Frank depicted her parents marriage, defended her mother, and hoped that nobody would see her writings. In 1995 selections of diary suppressed by Otto Frank were made public.



Who betrayed the Frank family?

- In the late 1940 Otto Frank's warehouse man Willem Van Maaren was under the investigations. Due to the lack of evidence the process was stopped, but opened again in the 1960s. No evidence was found. In the 1980s a new name came up: Lena Van Bladeren, who worked in the office as a cleaning woman. Carol Ann Lee has claimed that Otto Frank's business friend, Tonny Ahlers, who helped him to continued his spice trade from the hiding place, betrayed the family. Tonny Ahlers was a member of the Nazi party.

- For further information: The Last Seven Months of Anne Frank by Willy Lindwer (1992); Anne Frank: A Biography by Melissa Müller; Anne Frank: The Missing Chapter, Dateline Productions (document film, 1998); Roses from the Earth by Carol Ann Lee (1999); The Story of Anne Frank by Mirjam Pressler (1999)

- Battle over the American stage adaptation of Anne Frank's diary: In his book The Stolen Legacy of Anne Frank author Ralph Melnick documented how Anne Frank's diary was staged in New York. Originally correspondent Mayer Levin adapted it for a stage play, but then a "less Jewish" was produced by Lillian Hellman. She helped with the last of eight drafts of the play. Anne's words, "Perhaps through Jewish suffering the world will learn good" were revised in the play to "Jews were not the only ones who suffered from the Nazis." The production was a major success and earned a Pulitzer. Kevin spent the rest of his life, three decades, fighting for the right to produce his version.


The Nuremberg Law (I)

Dua rang undang-undang bagi menghalang orang-orang yahudi daripada mendapat kebebasan sama rata seperti bangsa Jerman yang dicipta oleh Adolf Hitler telah diluluskan oleh parti Nazi dalam satu persidangan di Nuremberg pada 15 september 1935.

Pertama ‘The Reichsburgergesetz’ (German : Law of The Reich Citizen), mengahalang hak-hak kewarganegaraan bangsa Yahudi di Jerman.

Kedua adalah ‘The Gesetz zum Schutze des Deutschen Blutes und der Deutschen Ehre’ (Law for the Protection of German Blood and German Honour), kebiasaannya dipanggil sebagai ‘The Blutschutzgesetz’ (Blood Protection Law), melarang perkahwinan atau apa jua bentuk hubungan antara bangsa yahudi dengan bangsa Jerman. Undang-undang ini merupakan salah satu undang-undang racist Nazi yang menjadi kemuncak bagi peristiwa holocaust.

The Nuremberg Law (II)

Dibawah undang-undang ini, bangsa yahudi (perempuan) dibawah umur 45 tahun tidak dibenarkan memohon sebarang perkerjaan perkhidmatan awam. Mereka juga dihalang bagi mendapatkan hak untuk mengundi dan tidak berhak memiliki pejabat awam. Passport mereka juga dicop dengan huruf ‘J’ berwarna merah bermaksud ‘J’ untuk Jude : ‘Jew’ (Yahudi) dan setiap mereka dipaksa mendapatkan cop ini pada passport mereka. Selain itu mereka juga dihalang bagi mendapatkan sebarang bentuk perkhidmatan perubatan.

(Gambar : The cover page of German pasport stamped with the letter ‘J’ (Jude) identifying its holder, Karoline Rulf as a Jew)







A grave inside Bergen-Belsen.


Execution of Poles by Einsatzkommando, Leszno, October 1939.


Budapest, Hungary - Hungarian and German soldiers drive arrested Jews into the municipal theatre dated October 1944.


Budapest, Hungary - Captured Jewish women in Wesselényi Street, 20–22 October 1944.










Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails