25 June 2010

I love blogwalking

Aku suka blogwalking. Setiap hari aku menjelajah dari blog ke blog, membaca, komen, tinggalkan jejak dan klik-klik adsense.


Did you notice something?

Ha.... gambar kat atas tu bukti aku menjelajah blog korang... Itu adalah blog-blog visitor yang tinggalkan jejak di shoutbox aku dan aku kunjung semula. Biasanya aku akan open semua blog dan biarkan sehingga 5 minit kasik loading habis dulu (lama tuuuu.... 5 minit, line tenet cap siput babi ke? hahaha)

Then aku akan ushar-ushar blog korang, baca... kalau tak komen, aku akan tinggalkan kembali jejak di shoutbox.

Tapi kadang-kadang.... errr!! Kadang-kadang ke? setiap masa kot, bila dah buka camni telinga aku yang jadi masalah. Sebabnya terdapat bunyi-bunyian yang bertindan-tindan daripada lagu-lagu yang dipasang pada blog. Terasa kebingitan. Bila dah buka banyak-banyak, tak tau plak source lagu tu dari blog mana.

Blogwalking ke blog berlagu buat aku jadi stress. Normally kalau blog yang ada pasang lagu memang aku takkan belek lama. Biasanya front page saje pastu terus tutup. Sebabnya, aku tak tahan dengan bunyian tersebut especially tengah malam time orang tido.

Aku lebih suka blog yang senyap sebab aku lawat blog untuk membaca bukan untuk dengar lagu. Kalau nak dengar lagu, aku lebih suka on internet radio. Kalau blog yang senyap memang aku akan belek artikel-artikel best dan aku akan bookmark sekiranya ada info yang aku boleh praktis. Itulah kelebihan blog senyap.

Tapi aku tak boleh paksa korang untuk senyapkan blog korang kan? Itu hak korang cuma aku sarankan kalau nak letak lagu tu biar player tu manual ON so orang ada pilihan samada nak dengar atau tak.

Eheh! Membebel je aku malam ni... Aku mintak maaf pada yang terasa.... Tapi fikir-fikirkanlah.




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails