12 June 2010

Aku bosan!



Tadi aku jalan-jalan kat blog kawan-kawan, sesapa yang ada dapat shout dari aku tu maknanya aku dah jejak korang tadi... Sampai kat salah satu blog, aku terperasan satu shout seperti kat atas tu. Desperate? Spam? Apa saja la korang nak anggap apa pun tapi bagi aku, aku tak perlu benda tu semua.

Mostly orang yang mintak kita exchange link dia dulu pastu bagitau kat dia kita dah masukkan link dia kat blog kita, aku anggap terlalu desperate. Blog tak laku kot huhu! Then normally yang linkkan blog kita balik kat blog dia memang tipis and almost takde.

Aku tau blog aku takdelah hebat, traffic pun macam air pasang surut kadang cecah 100, kadang nak cecah 50 pun sakit. Follower? Haha~ Korang boleh tengok sendiri.

Pernah aku baca satu artikel masa aku mula-mula ber-blog. Katanya untuk dapatkan sahabat blog, tak perlu kita gi rayu-rayu orang lain untuk add kita. Baik kita yang mulakan dulu.

Cara aku, setiap orang yang tinggalkan jejak ke blog aku adalah orang yang perlu dihargai. So, aku akan visit balik, follow dan add URL to bloglist so, aku akan boleh dapat visit blog itu setiap masa. Bila aku follow, aku just bagitau aku follow blog tu, kadang tu tak bagitau pun sebab pemilik blog tu boleh nampak sendiri. Kalau buta, camana nak menulis kan? Eh! Taip laa... hheheh...

Then, aku add URL to bloglist. Setel... Dan aku memang perasan, dengan cara ini aku takkan terputus hubungan dengan sahabat blogger sekelian dan aku juga nampak, ada blog yang list kan blog aku kat blog diorang. Mungkin dia menghargai aku. Aku tak mengharapkan balasan pun sebenarnya. Nak letak takpe, tak letak pun takpe. Tapi terima kasih jugalah yang meletakkan link aku ye...

And of course, aku suka membaca. Aku akan komen jika aku rasa artikel tu menarik dan buat aku tertarik untuk komen. Kalau tak berapa menarik, aku hanya akan tinggalkan jejak di shoutbox. Shoutbox itu penting bagi aku. At least kita tau ada orang datang menyapa kita. Dan bila aku terjah blog, InsyaAllah pasti ada habuan untuk korang. Tu pun kalau Nuffnang korang aktif.

Membebel plak aku malam ni... Aku ngantuk sebenarnya, muka pun panas semacam je kena sun burn 2-3 hari ni...

Chow!


P/S: Kalau korang nak join Friends Network aku boleh submit kat SINI




Share/Bookmark


Nak duit lebih? Jom jana pendapatan. KLIK SINI

Next previous home
Related Posts with Thumbnails